Željko Magličić, predsjednik Auto i karting saveza Karlovačke županije
"Činjenica je da je "Quattro River Rally" stasao do razine da više nije ovisan, ove godine može ići čak i bez WRC-a"
VIŠE IZ RUBRIKE
Željko Magličić iz Gornjeg Zvečaja predsjednik je Auto i karting saveza Karlovačke županije, jedan je od pokretača "Quattro River Rally-a", a ove godine je predsjednik Organizacijskog odbora ovog popularnog relija
"Quattro River Rally" ili "Rally četiri rijeke" pokrenut je 2022. godine, a jedan od inicijatora bio je vozač relija iz Gornjeg Zvečaja Željko Magličić. Ovogodišnji 4. Quattro River Rally Karlovac bit će održan na cestama Karlovačke županije od 4. do 6. travnja. Auto i karting savez Karlovačke županije vlasnik je imena i zaštićenog registarskog znaka, organizator je formalno Auto klub "4 rijeke" iz Karlovca, karlovački klub zapravo će biti potpomognut s ljudskim resursima iz Auto kluba "Klek" iz Ogulina, koji je u Karlovačkoj županiji najiskusniji i najaktivniji organizator te Auto kluba "Ozalj". Tehničku realizaciju natjecanja provodit će Auto klub "Delta Timing" iz Zagreba. Ove godine nema Svjetskog prvenstva kod nas, ali organizator je potvrdio da se WRC vraća 2026. godine. "Quattro River Rally" koristit će dionice na kojima se vozio WRC. Rally se održava u sklopu sustava Alpe Adria, pa se očekuje dosta posada iz ovog dijela Europe. Servisni park relija bit će u Sportsko rekreacijskom centru Korana, a tamo će biti i start i cilj. Razgovarali smo s predsjednikom Organizacijskog odbora Željkom Magličićem o ovogodišnjem četvrtom izdanju "Quattro River Rally-a", o razvoju automobilizma u Karlovačkoj županiji, o Auto i karting savezu Karlovačke županije i o još puno toga.
Željko, imaš puno obaveza na funkcijama, kakva je situacija s vozačkom karijerom, je li još uvijek voziš?
-Pa eto, mislim da će biti malo mirovanje ove godine, ja se nadam da to nije ono konačno zbogom, nego samo kratka pauza. Činjenica je da osjećam malo onako silaznu putanju i kondicije i svega, ali bitno mi je da sam u sportu na bilo koji način.
Ove godine nema WRC-a, ali "Quattro River Rally" ide dalje, pred nama je četvrto izdanje, ima li kakvih novosti?
-Ne trebamo puno žaliti, ovog sporta će i dalje biti u Karlovačkoj županiji. Gledatelji mogu vidjeti ponovno vrhunske vožnje i domaćih, ali i inozemnih posada, novosti su neke, ja bih rekao minorne, većina stvari je zapravo vrlo slična kao i prijašnjih godina. Počevši od toga što je servis opet u Sportsko rekreacijskom centru Korana, dionice su zapravo one nekako već standardne, rekao bih i svima dobro poznate.
Ove godine će i start i cilj biti u Sportsko rekreacijskom centru Korana, prošle godine to je bilo kod Sportske dvorane i nije bilo baš idealno, što misliš o tome?
-To je jedna stvar oko koje su mišljenja podijeljena, ja sam uvijek za to da ceremonija bude negdje u urbanoj sredini, u gradu, mislim da je to prilika zapravo i za pokazati i još neke znamenitosti i dodatne vrijednosti grada domaćina. No, isto tako mi je jasno da to remeti svakodnevni život u gradu i neke druge aktivnosti. Evo baš smo pričali neki dan, prenio si mi kako se nesretno poklopilo prošle godine što je bilo još nekih događanja kod Sportske dvorane na Rakovcu, pa se to kosilo jedno s drugim. Tako da s te strane sigurno je manje opterećenje na grad, na stanare, na događanja i bit će kompaktno sve na jednom mjestu u Sportsko rekreacijskom centru Korana.
Novost je da je organizator ove godine Auto i karting savez Karlovačke županije te županijski auto klubovi "Četiri rijeke", "Klek" i "Ozalj", kakva je tu situacija?
-Auto i karting savez Karlovačke županije vlasnik je imena i zaštićenog registarskog znaka, organizator je formalno Auto klub "4 rijeke" iz Karlovca, ali taj karlovački klub zapravo će biti potpomognut s ljudskim resursima iz Auto kluba "Klek" iz Ogulina, koji je u Karlovačkoj županiji, ja bih rekao, najiskusniji i najaktivniji organizator te Auto kluba "Ozalj". Valja svakako spomenuti da tehničku realizaciju i rukovodstvo utrke preuzima Auto klub "Delta Timing" iz Zagreba.
Ove godine nema WRC-a u Hrvatskoj, znali su vozači dolaziti na "Quattro River Rally" da upoznaju stazu i da se pripreme za utrku Svjetskog prvenstva, hoće zbog toga konkurencija ove godine biti slabija?
-To je točno, ja bih rekao da sav taj uspjeh što se tiče posjećenosti posada prošlih godina bio je na račun utrke Svjetskog prvenstva u reliju "Croatia Rally" i sigurno je da ove godine nije za očekivati te iste posade što zbog toga što se "Croatia Rally" ove godine ne vozi u kalendaru Svjetskog prvenstva. Što i zbog toga što je isti vikend na rasporedu utrka Europskog Prvenstva u Španjolskoj, a mislim da je vikend prije ili kasnije utrka Svjetskog prvenstva u Keniji. Tako da sigurno da će se osjetiti manjak tih svjetskih posada, međutim "Quattro River Rally" i dalje je u međunarodnom sustavu natjecanja "Alpe Adria reli kupa", a to je sustav koji nam ponovo donosi, mogu reći, desetke stranih posada, tako da će uz trideset, četrdeset domaćih posada nastupiti ukupno pedeset posada.
Tko su pokrovitelji "Quattro River Rally-a", tko pomaže ovu sportsku manifestaciju?
-Mogu reći da je konstanta svih ovih godina Karlovačka županija, koja je ta koja je prva prepoznala potencijal ovog natjecanja i te manifestacije, prva je tome otvorila vrata, pomogla u brojnim pitanjima zajedno s Regionalnom turističkom zajednicom Karlovačke županije, koja je angažirana, ja bih rekao možda i više nego što bismo od jedne turističke zajednice očekivali. Nakon Karlovačke županije, tu su gradovi Karlovac, Ozalj i Duga Resa s općinama na području Četiri rijeke, Barilović, Generalski Stol i Netretić i oni definitivno nose najveći teret u smislu u smislu proračuna. Pored njih, tu su naravno i brojni gospodarstvenici, firme s područja Karlovačke županije, koji nam također pomažu.
Znači bit će sponzora, kakvo je tu stanje?
-Bit će svakako, to je nešto čega uvijek bude u manjem ili nešto većem obimu, to je nešto što je nažalost nezaobilazno, jer organizaciju jednostavno nije moguće pokriti samo od kotizacija, startnina posada nego nažalost uvijek je potrebna organizatoru ta nekakva financijska injekcija.
Hoće li se naplaćivati ulaznice?
-Ne, za posjetitelje, kao do sada, sve je besplatno, kada kažem sve, mislim na ulaz u servis u Sportsko rekreacijskom centru Korana te isto tako na sve dionice po kojima se vozi natjecateljski dio.
Željko, baš me to zanima, WRC vozi po tim cestama, koje su odabrali ,jesu li oni zaštitili te dionice, smijete li ih koristiti?
-Ne postoji tako nešto kao zaštita i traženje dozvole od nekog drugog organizatora utrke, ono što je jedino sporno je onda kada se vozi utrka Svjetskog prvenstva tada se te dionice ne mogu koristiti iz razloga koje propisuje FIA Svjetska automobilistička organizacija, jer bi se to smatralo nedozvoljenim testiranjem. Ovih prijašnjih godina smo znali vidjeti da je, recimo, smjer okrenut, kao što je to bilo prošle godine ili budu start i cilj malo izmaknuti, pa se na taj način napravila neka razlika. Ove godine pošto nema utrke Svjetskog prvenstva, onda ti brzinski ispiti mogu stvarno izgledati kao na "Quattro River Rally-u", mogu izgledati identično, kako izgledaju na utrci Svjetskog prvenstva. Iduće godine kada se vrati WRC u Hrvatsku i sljedećih godina opet ćemo biti u tom nekakvom sukobu i opet ćemo morati napraviti neku razliku. Iskreno, ono što je moja želja i dugoročna vizija ovog natjecanja da nema stalne, usiljene dionice po kojima se vozi nego da iskoristimo svu ljepotu i svu veličinu i širinu naše županije i da razni krajevi županije budu domaćini. Mislim da mi imamo prekrasnih i savršenih cesta za ovaj sport u svim južnim, sjevernim, zapadnim i istočnim krajevima županije i mislim da svima treba dati priliku za promociju, a pogotovo kada spomenemo i ovo prethodno rečeno dolazimo do istog zaključka.
Kakav je program ovogodišnjeg "Quattro River Rally-a"?
-U petak jedino što prosječni gledatelj može vidjeti su vozila parkirana u Sportsko rekreacijskom centru Korana, jer će već od ranih jutarnjih sati posade tamo pristizati, preuzimat će potrebnu dokumentaciju i otići na obilaske brzinskih ispita sa svojim cestovnim vozilima, dakle nema same utrke. U subotu od 11 do 13 sati može se vidjeti shakedown ili službeni trening koji se vozi od Novigrada na Dobri do Duge Rese. U 14 sati svečanim startom utrka počinje u Sportsko rekreacijskom centru Korana te se posade upućuju na start prvog brzinskog ispita na Vinskom Vrhu i voze do Duge Rese. Nakon toga odlaze na Pečurkovo Brdo kako bi vozili etapu do Donjeg Bukovlja, isti taj krug ponovit će još jednom, a između zaustavit će se u amfiteatru u Dugoj Resi, gdje će Turistička zajednica područja Četiri rijeke organizirati okupljanje i najvjerojatnije predstavljanje OPG-ova, kao što je to bilo i prijašnjih godina, to je bilo pohvaljeno od posada, tako da vjerujem da će tako biti i ove godine. To je zapravo sve što se tiče subote. U nedjelju se rano ujutro reli nastavlja sa startom u Krašiću, otkuda posade voze prema Vrškovcu, opet tamo lokalno je jako dobro poznata fan zona ekipe iz Vrškovca. Nakon toga odlazi se na start drugog brzinskog ispita u Grdun koji se vozi sve do Malog Modruš Potoka. Isti taj krug ponavlja se još jednom, a u drugom krugu će biti zaustavljanje u Ozlju na parkingu iza benzinske crpke. Ceremonijalni cilj bit će u 15 sati u Sportsko rekreacijskom centru Korana.
Ove godine neće biti gradskog brzinskog ispita ulicama Karlovca, kakvo je tvoje mišljenje o tome?
-Mišljenja su podijeljena, vozači za time žale, to je njima uvijek bio jako atraktivan i lijep doživljaj. Također i publici koja prati sport isto mislim da će to nedostajati, jer je atraktivno za vidjeti, no mislim da trebamo razumjeti ipak činjenicu da je Karlovac grad, da je urbana sredina, da na kraju krajeva nije ni mali, u njemu stanuje veliki broj ljudi, čak i na tom dijelu, gdje se to do sada vozilo i moramo razumjeti da to nekome i smeta, da remeti svakodnevni život. Tako da je za razumjeti, iako žalimo za time i nedostajat će sigurno, ali treba misliti i o drugima.
Ipak je u svemu tome sigurnost najvažnija, pa je na prvom mjestu sigurnosna situacija, je li taj gradski brzinski ispit i problematičan za organizaciju?
-Taj dio grada je dosta zahtjevan za organizatora, jer treba sve zaštiti, sve oko te ceste. Tamo bude veliki broj parkiranih vozila, koje je problem ukloniti, ako vozači nisu savjesni, pa to ne učine sami. Tako da čak je s jedne strane možda za organizatora i olakšavajuće što toga neće biti.
Željko, jesi li svjestan da preuzimaš veliku odgovornost, jesi li spreman na to i jesi li spreman suočiti se sa svim problemima?
-Pa, preuzimanje odgovornosti je nešto s čime se susrećemo svaki dan u svakom segmentu našeg života i bježanje od odgovornosti bilo bi mislim pogrešno i mislim da nikome ne želim dati primjer da od odgovornosti treba bježati. Ja sam svoju odgovornost preuzeo velik broj puta, preuzeo sam i mislim da i tim što sam, tako ću reći, otvorio vrata Auto klubu "Delta" da organizira reli i organizirao ga je tri godine, ja bih rekao sportski i tehnički jako dobro gotovo bez ikakvih zamjerki. Mislim da je isto tako za poštovati nečiju volju i želju da se neke stvari naprave drugačije, možda nužno ne bolje, ali mislim da ako postoji ideja i volja pogotovo lokalnih ljudi treba im dati priliku ne samo u ovome, nego tako u svemu. Za sada mislim da nemamo nekog razloga za zabrinutost, svjesni smo da možda u organizaciji relija nedostaje nekog znanja i iskustva, no zbog toga je tu Auto klub "Delta Timing" iz Zagreba koji je na poziciji tehničkog realizatora i koji nas nadopunjava sa svime tamo gdje smo mi tanki.
Sigurno da će u organizaciji ovogodišnjeg relija puno značiti pomoć volontera iz klubova iz Karlovačke županije?
-Tako je, jako puno znači pomoć prvenstveno ekipe iz Ogulina, koja je i brojna i iskusna, također je u Ozlju jako puno ljudi koji su isto iskusni, radili su već i na više izdanja WRC-a i jednostavno bez tog zajedništva bez te sinergije to ne bi bilo izvedivo. Evo da se još nadovežem na prijašnje pitanje, mislim da je jako bitno da jačamo konkurentnost naših lokalnih ljudi, da dižemo njihove kompetencije, da se oni educiraju, da stječu znanje i da još više napreduju u svome radu.
Rekao si više puta u razgovoru da je ideja o "Quattro River Rally-u" stvorena 2019. godine, kako je to tada bilo?
-Da, ideja je stvorena 2019. godine u jednom karlovačkom kafiću s ljudima koji su danas članovi Auto kluba "Četiri rijeke" i jedan od tih ljudi koji je bio tamo za stolom, sjedi iza ovog stakla, to je Miro Stojaković. Ideja je domaća i mislim naravno da u tom trenutku kada se pojavio taj interes i sluh Karlovačke županije, pa kasnije i gradova koji su uključeni u projekt, da se organizacija dala onome tko je to mogao realizirati. Ja sam uvijek u svemu mišljenja da se ne trebamo držati nekakvih ustaljenih tradicija, da znanje treba dijeliti, da treba dati priliku mladim ljudima, tako je doma u kući, tako je po meni na poslu, tako isto mislim da treba biti u sportu, mislim da to nije loš put, mislim da to nije ništa loše. Na kraju krajeva nitko nije nikoga iz ovoga nasilno izgurao, svakome je dana prilika i pružena ruka za suradnju.
Je li WRC kada je došao u Hrvatsku i Karlovačku županiju malo i pogurao "Quattro River Rally"?
-Pa je, sigurno, u Karlovačkoj županiji, u gradovima, reli je bio nepoznanica 2019. godine, mislim da mi to to objašnjava zašto na moje mail-ove nitko nije odgovarao, tek nakon što je WRC došao, tek tada su ljudi vidjeli o kakvom se sportu radi. Što on za sobom donosi, kakve obveze i potrebe za službama, ali kako nudi posjećenost i priliku za promociju, tako da je WRC sigurno bio poguranac i uvijek ću reći da je upitno da li bi se "Quattro River Rally" ikada dogodio da nije bilo WRC-a, možda bi, a možda ne bi. Ono što je činjenica da je "Quattro River Rally" stasao do razine da on više nije ovisan, ove godine može ići čak i bez WRC-a, a to pokazuju da je prepoznat na reli karti i da je atraktivan za natjecatelje.
Željko, ti nećeš voziti "Quattro River Rally", hoće li biti vozača iz Karlovačke županije?
-Da i to prema najavama pojavljuju se novi vozači koji se nisu bavili uopće prije tim sportom, to me jako veseli, to je isto jedan od ključnih motiva i mojih želja i ciljeva da taj sport promoviramo među potencijalnim budućim sportašima. Ja mislim da bavljenje ovim sportom, ne samo relijem, nego bilo kojim auto sportom, ima jako pozitivan učinak po pitanju prevencije prometnih nesreća, po podizanju kulture u prometu, vozačke svijesti i tako dalje. Tako da ja mislim da su benefiti brojni, možda svih nismo u ovom trenutku niti svjesni.