Turistička zajednica grada Karlovca spremno dočekuje i ovu turističku godinu

Burić: "Što više radim ovaj posao iz dana u dan se zaljubljujem u ono što Karlovac ima"

VIŠE IZ RUBRIKE

    Prilagodba je ključna u svemu, kako u životu tako i u poslovanju. Pogotovo je važna u vremenu kad sve odjednom stane, kao što je to bilo početkom prošle godine, a uzrok svi vrlo dobro znamo, jer smo ga svi osjetili na svojoj koži.

    Pandemija koronavirusa zaustavila je sve planove u poslovnom i privatnom životu, a veliku „štetu“ pretrpio je turistički sektor i sve prateće djelatnosti vezane uz njega.

    Jer, kako kaže direktorica Turističke zajednice grada Karlovca Marina Burić sve strategije i planovi rada, koji su bili spremni za realizaciju tijekom 2020., u ožujku te godine jednostavno su bili odloženi u ladicu i zaboravljeni do nekog boljeg trenutka. Ali to ne znači da se nije radilo i pokušalo iz te nezahvalne i nezavidne situacije izvući najbolje što se je moglo u datom trenutku.

    -Mislim da smo unatoč svemu svi skupa, (misli na gradsku Upravu i TZ op.a) dobro odradili posao. Posebno me veseli, što smo pokazali solidarnost prema onima koji su naviše „nastradali“, a to su ugostitelji, kojima se je pomagalo na razne načine da koliko toliko zadrže djelatnost i radna mjesta. Tako ćemo nastaviti i ove godine, jer nema turizma bez ugostitelja, jednostavno, upućeni smo jedni na druge, kaže Burić. Nije sve tako crno, u svemu lošem, ova kriza je pokazala da možemo brže donositi odluke, postali smo fleksibilniji, ali i suosjećajniji.

    - Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji, IQM Destination Karlovac nikad nije bilo važnije nego sad. Pored šest lokalnih turističkih zajednica u Karlovačkoj županiji i onom Grada Karlovca ključna je bila koordinacija i povezivanje svih dionika bez čega nema kvalitetne i raznovrsne ponude.

    -I taj posao je kvalitetno odrađen, jer sada se vidi da smo kroz umrežavanje zapravo dobili sveukupnu međusobnu promociju, jer nitko nije sam sebi dovoljan, jer neće turist samo zbog jedne stvari doći u naš grad. Iz tog razloga je ključno da svaka institucija i svaki ugostitelj znaju i mogu preporučiti i duge sadržaje koje mogu doživjeti na destinaciji.

    Zadovoljni smo i posjećenošću naše stranice, koja se svakodnevno ažurira, na kojoj posjetitelji mogu pronaći sve referentne podatke. Pojavljuje se i na Google tražilici, a najtraženiji pojam su „četiri rijeke“, a odmah iza toga je „parking u Karlovcu“. To nam je važan pokazatelj što svakako moramo komunicirati prema gradskoj Upravi, jer u današnje vrijeme turisti su individualci, obitelji, kojima je to vrlo važno, a nekima čak i odlučujući faktor dolaska.  Zato je vrlo važno slušati posjetitelje, naglašava Burić, nikao ih se ne treba doživljavati kao kritičare, jer čak i kad kritiziraju oni nam pomažu da budemo bolji. Često tako govorim i našim iznajmljivačima i dionicima, loša recenzija nije nužno loša, ona zapravo ukazuje gdje se svi možemo popraviti, ustvari ona je besplatna konzultantska usluga.

    -Sve u svemu, veselimo se ovoj turističkoj godini. Spremni smo, više nam ništa nije novo. Prilagodili smo se i uspostavili smo dobru komunikaciju na razini Grad – Turistička zajednica – dionici. Dakle to je temelj, a najvažnija je svakako iskrena i otvorena komunikacija, jer za sve ima mjesta. Iako sam priznajem malo i subjektivna, mislim da je Karlovac poseban grad. Grad koji ima neograničene mogućnosti turističke ponude i zanimljivosti. Što više radim ovaj posao iz dana u dan se zaljubljujem u ono što on ima. Zato mi je želja da kroz djelovanje Turističke zajednice i naši stanovnici počnu otkrivati grad, jer ako smo mi zadovoljni i uživano u njemu, onda će i turisti početi dolaziti.

    Burić je još dodala da sve manifestacije koje su se tradicionalno održavale prošlih godina bit će održane i ove, naravno uz uvjet povoljnih epidemioloških pokazatelja, i uz pridržavanje propisanih mjera Stožera u datom trenutku.

    -A što se tiče gastro ponude ona je ocjenjena vrlo visokom ocjenom. Naši ugostitelji imaju čak više ocjene od same destinacije, kvaliteta hrane, usluga i omjer usluge za novac, dobio je iznimno visoke ocjene i to je ono što treba ponuditi turistima i „servirati na pladnju“ kao svojevrsni motiv dolaska.

    -Kako je Karlovac poznati pivski grad, tako su i slani i slatki „pivski“ specijaliteti postali apsolutni hit, kojeg ćemo nastaviti razvijati i usavršavati. Uz tradicionalne sezonske menije, kao što su gljive i kesteni, prirodan gastro slijed uključivat će i riblje menije, karlovačka gastro priča prije ljeta nastavit će se i s ponudom domaćih jagoda.

    Još se osvrnula na vrlo vrijednu udrugu turističkih vodiča „Baston“ koja je među lokalnim stanovništvom dobro prihvaćena i za svaku vikend šetnju tražila se je „rezervacija više“.

    -To dokazuje još jednu nažalost poražavajuću činjenicu da sami o svojem gradu i kulturno-povijesnoj baštini znamo vrlo malo i površno, pa će ove godine već od proljeća krenuti nove turističke ture sa još više iznenađujućih i različitih trema, ali to neka za sada ostane mala tajna, o kojoj ćete na vrijeme saznati, poručuje direktorica Burić i dodaje da su naši sugrađani najvažniji dionici u turizmu, pa moraju i oni biti upoznati sa svime što se nudi, da bi mogli u svakom trenutku slučajnog turistu uputiti na najbolju lokaciju. (R.Benković)