Razgovor: ravnatelj Županijske uprave za ceste, Darko Bebić

Bebić: Ulaganja veća nego ikad, sve planirane dionice su realizirane, pomak je vidljiv u svim općinama i gradovima

VIŠE IZ RUBRIKE

Po prvi put na našim cestama postavit ćemo svjetlosnu prometnu signalizaciju upozorenja prekoračenja brzine i to na području Belajskih Poljica, Belajske Vinice te u Ogulinu, Slunju i Ozlju, najavio je Bebić .

Prava je rijetkost kada te oporba hvali, no tu „privilegiju“ uživa ravnatelj Županijske uprave za ceste Karlovačke županije Darko Bebić. Iako skeptična na početku njegovog mandata, već nakon godine dana oporba je promijenila mišljenje. A kako i ne bi, kada rezultati govore sami za sebe, kako se moglo čuti na sjednicama Županijske skupštine.

HSS-ov Zdenko Močnik pohvalio je rad ravnatelja ŽUC-a rekavši kako rezultate rada „ne pokazuju samo slike već i stanje na terenu.“

SDP-ov Ivan Vuković čestitao je Bebiću na uloženom trudu te istaknuo kako  su vidljivi rezultati  i da će iz tog razloga podržati izvješće ŽUC-a na održanim sjednicama Županijske skupštine Karlovačke županije.

Ambiciozni planovi i povećanje prihoda, realizacija planiranog, kao i pozitivan odjek sa terena rezultati su napornog rada, ali Bebić dodaje da  postoje i problemi.

- Mostovi i njihova obnova problem su ne samo u Karlovačkoj županiji nego i u cijeloj Hrvatskoj. Nastojimo svake godine uvrstiti u plan i sanirati barem jedan, ali  naravno sve ovisno o financijskim mogućnostima. S ponosom možemo reći da smo u nekoliko prethodnih godina sanirali kameni most preko rijeke Dobre u Ogulinu, tzv. Molinarijev most, na ponos Grada Ogulina i Karlovačke županije, most u Ozlju, Furjanu ( Slunj) ,  Lasinji i niz drugih. Trenutno aktualni projekt je sanacija mosta u Novigradu, most je zaštićeno kulturno dobro, a u novije vrijeme most je prepoznatljiv kao jedna od najatraktivnijih dionica utrka WRC-a.

Osim ostalih mostova kojima je potrebna obnova, u ŽUC-u se nose i s problemima klizišta i prekomjernoj uporabi javnih cesta.

- Moramo prihvatiti da je ovo županija vrlo trusnog tla s puno klizišta koja ubrzanim procesom  pridonose uništenju cesta, da ne govorimo o kontinuiranom plavljenju određenih dionica prilikom većih kiša i nevremena.

Jedna od situacija u kojima se ipak iznimno oštećuju županijske ceste su i prijevoznici teških tereta.

Trenutno ne postoji zakonska regulativa, a samim time niti  mehanizam naplate kako bismo nadoknadili štetu koja je nastala uslijed prijevoza teškog tereta kao što je prijevoz drvne mase i slično na našim cestama. Ovo je problem s kojim se susreću sve Županijske uprave za ceste, a putem Udruge ŽUC-eva pokušavaju ukazati na žurnu potrebu za donošenjem zakonske regulative. Trenutačno, ako netko uništava cestu prijevozom prekomjernog tereta i odlaže svoje lagere uz županijsku cestu, jedina mogućnost je prijava istog policiji.

Ono što Bebić posebno naglašava je da ŽUC nema nadležnost nad nerazvrstanim cestama u Gradu Karlovcu kao niti nad državnim cestama koje prolaze našom Županijom .

-Sve dionice na području grada Karlovca u nadležnosti su Grada, a državne ceste, primjerice dionica u Mrzlom Polju u nadležnosti su Hrvatskih cesta.

Ravnatelj Županijske uprave za ceste također napominje da su  uložena značajna sredstva i u prometnu signalizaciju.

- Ulagali smo u usporivače prometa i uzdignute plohe, u blizini odgojno obrazovnih ustanova i na frekventnim prometnicama. Po prvi put na našim cestama postavit ćemo svjetlosnu prometnu signalizaciju upozorenja prekoračenje brzine i to na području Belajskih Poljica, Belajske Vinice te u Ogulinu, Slunju i Ozlju.

Kako je istaknuo ravnatelj Darko Bebić jasno je da iz izvornog prihoda koje imaju Županijske uprave za ceste, a koji se nije mijenjao više od 20 godina, nema dovoljno sredstava niti za pokrivanje „hladnog pogona“ odnosno radova redovnog održavanja, zimske službe, košnje i ostalih građevinskih radova. Prihodi od godišnje naknade za uporabu javnih cesta, koji čini većinu izvornih prihoda Županijskih uprava za ceste (ŽUC), nisu se mijenjali od 2003. godine dok su istodobno cijene materijala, radova i energenata u istom tom razdoblju narasle za više od šezdeset posto. Pri tom je od 2015. godine za gotovo pedeset posto smanjen prihod od registracije teretnih vozila.

Bez obzira na poteškoće s kojima se susreće u svakodnevnom radu pomoć ipak pristiže i to od ministarstva, Vlade, županije i fondova. U realizaciji je obnova cesta u vrijednosti  7 milijuna eura na bivšim ratom pogođenim područjima Slunja, općina Cetingrad, Rakovica, Vojnić i Krnjak. Uz to, nedavno je stiglo dodatnih 10 milijuna eura za nastavak obnove cesta na istim područjima, čija će realizacija biti u 2025. godini.

-Valja napomenuti kako su danas ulaganja u cestovnu infrastrukturu veća nego ikad prije, ulaganja su kontinuirana i to u onu infrastrukturu  koja je prethodnih godina, zbog nedostatka sredstava, bila manje zastupljena. U posljednje tri godine realizirano je puno više ulaganja u sanaciju pojedinih dionica cesta od očekivanog, upravo zahvaljujući naprijed spomenutim pomoćima, a pomak je vidljiv u svim općinama i gradovima, zaključno napominje Darko Bebić.

Dugoreški gradonačelnik Tomislav Boljar pohvalio je rad Županijske uprave za ceste.

-Nakon dugo vremena imamo sve bolje odnose i redovne kontakte sa Županijskom upravom za ceste. Tako je na području grada Duge Rese konkretno obnovljen kompletan prilaz iz smjera Barilovića u pravcu Duge Rese, kompletna prometnica s novim asfaltom i osim što je vizualno sređeno i sigurnost je puno veća. Napravljena je prometnica Mrežnički Varoš, Mrežnički Brig je završen u cijeloj dužini i u Mrežničkom Brigu prema Novakima je također povučen novi sloj asfalta, zatim napravljen je i prvi dio Grščaka, tako da moram pohvaliti da već dugo nije bilo ovako dobre suradnje sa ŽUC-om. U najavi je i bojanje mosta u Belavićima i postavljanje javne rasvjete na njega što nam je do sada bio trn u oku, jer radi se o možda najvećoj turističkoj zoni na području grada. Također, u suradnji s Karlovačkom županijom dogovorena je sanacija centralnog mosta u gradu, mosta „3. bojne 2. gardijske brigade Gromovi“ koji povezuje kupalište prema stadionu i vrtiću iz smjera Barilovića. Tako da ako moram dati ocjenu od 1 do 5, evo da ne bude 5, dajem minus 5, ali opet je petica, poručio je Boljar.

Na rad Županijske uprave za ceste osvrnula se i gradonačelnica Ozlja, Lidija Bošnjak.

-Županijska uprava za ceste Karlovačke županije u protekle tri godine u ceste s područja grada Ozlja uložila je više od četiri milijuna eura i to za redovno i izvanredno održavanje županijskih i lokalnih cesta. Možemo biti zaista zadovoljni odličnom suradnjom sa ŽUC-om jer je na području grada Ozlja napravljeno puno, bilo sanacija i rekonstrukcija cesta, bilo sanacija klizišta, a posebno nam je bila važna rekonstrukcija mosta preko rijeke Kupe u samom Ozlju što je vrlo bitno našim stanovnicima, ali i turistima koji dolaze posjećivati naš lijepi Ozalj. Uložena sredstva Županijska uprava za ceste osigurala je iz vlastitih izvora, iz Fonda solidarnosti, ali isto tako i temeljem zaključenog sporazuma između Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste Karlovačke županije i Grada Ozlja. Veselimo se daljnjoj uspješnoj suradnji na dobrobit građana grada Ozlja, poručila je ozaljska gradonačelnica.