U Novom Centru sigurno se neće raditi benzinska postaja, poručio gradonačelnik

Aktualni sat: Od stanja na HRK-u, benzinskoj postaji u Novom Centru do korona pandemije

VIŠE IZ RUBRIKE

    Karlovačko Gradsko vijeće svoju današnju sjednicu započelo je uobičajenim Aktualnim satom u kojem su vijećnici postavljali pitanja dužnosnicima, pročelnicima i direktorima gradskih tvrtki i ustanova.Najviše pitanja, ali i mišljenja te komentara  bilo je vezano uz situaciju  u gradskoj  tvrtki Hrvatski radio Karlovac. Iznijeli su ih nezavisna Marija Bodrožić Zorić, te vijećnici Živog zida Čedomir Tatalović i  Marijan Fudurić.

    -Htjeli smo da sve bude formalno, proceduralno i transparentno. Nema razloga da se bilo što na neki način skriva jer ipak se radi o javnoj tvrtki koja se financira novcem poreznih obveznika, radi se o javnom servisu. Natječaj za direktora ide sljedeći tjedan, budući da sadašnjem istječe mandat, uvodno je izjavio gradonačelnik Damir Mandić rekavši da jučer održana i sjednica Nadzornog odbora HRK-a. Pročelnik Ureda gradonačelnika i ujedno predsjednik NO HRK-a Stjepan Mrežar najprije je iznio kraću kronologiju događanja.

    -Vezano uz predstavku zaposlenika HRK-a,  s njima su održana dva sastanka.  Najprije s  grupom od njih šest gdje je bilo pet djelatnika i jedan vanjski suradnik, a zatim i s grupom od njih troje gdje su bila dva djelatnika i jedan suradnik. Nakon tih pojedinačnih razgovora, održana je sjednica Nadzornog odbora gdje je Ksenija Begović bila prisutna kao predstavnik zaposlenika. S druge strane je bio i direktor tvrtke, a pozvan je bio i povjerenik sindikata Dinko Neskusil. Donijeli smo pet zaključaka koje bi trebalo provesti u narednom razdoblju. Dakle, svi zaposlenici su iznijeli stav da su plaće u HRK-u najniže u sustavu, što je i istina. Kod njih je osnovica negdje otprilike 20 posto manja, nego u drugim gradskim tvrtkama. I radi toga je Nadzorni odbor, budući se ne može miješati u upravljanje Radijom, predložio direktoru i sindikatu da naprave prijedlog aneksa ugovora kojim bi se povećala osnovica za  obračun plaća, a temeljem izračuna koji je dužan napraviti direktor. Drugi zaključak se odnosi na primjedbe zaposlenika vezano za nagrađivanje, odnosno za isplatu stimulacije i  njenu transparentnost. Tu opet, NO može samo preporučiti direktoru. Takav je bio i zaključak da direktor i sindikat naprave prijedlog Pravilnika o stimulaciji, da ga usuglase i onda ga predstave NO te da ga on i potvrdi. Treća stvar odnosi se na pritužbe za mobing na radnom mjestu. S obzirom da se NO ne  može baviti mobingom, predloženo je da sam predstavnik sindikata preuzme funkciju osobe koja je zadužena za zaprimanje pritužbi i da on napravi ispitne postupke; bilo da se radi na pritužbe o mobingu između samih djelatnika ili između direktora i pojedinog djelatnika. Temeljem toga se onda treba postupati prema Zakonu o zaštiti od diskriminacije. Četvrta stvar bila je pitanje vezano za definiranje poslova jer Radio ima glavnog urednika i dva zamjenika urednika, a bilo je pritužbi da i direktor utječe na definiranje poslova koje treba odraditi. Zato je zaključeno da se jasno razradi što je čiji zadatak kako se ne bi došlo do toga da se neke aktivnosti mogu smatrati kao utjecaj direktora na uređivačku politiku, što je i zabranjeno temeljem članka 23. Zakona o medijima. Peta stvar se odnosi na samu komunikaciju u tvrtki Hrvatski radio Karlovac. Ustanovljeno je da nije bilo komunikacije ni između djelatnika, kao ni između direktora i djelatnika. Zaključeno je da se pokuša kroz kolegij ili drugi oblik sastanaka tu komunikaciju popraviti i da se ubuduće stvari najprije pokušaju riješiti unutar tvrtke, a tek onda na nekoj „višoj“ razini, izvijestio je Mrežar.

    HDZ-ova Martina Kostolanji pitala je u kojoj je administrativnoj fazi projekt izgradnje benzinske postaje u Novom Centru. U opširnom odgovoru gradonačelnik je rekao.

    -Prije nešto više od mjesec dana u velikoj vijećnici je održan Zbor građana kojeg je sazvalo Viječe GČ Novi centar. Jedna od tema bila je i najava gradnje benzinske postaje u Novom Centru. Već tada sam zainteresirane upoznao s cijelom procedurom koja se događala. Parcela o kojoj se govori je kod Nove pošte u Novom centru i bila je u vlasništvu Pošte koju su prodali privatnom vlasniku, dakle nije bila gradsko vlasništvo, što mislim da je jako važno. Parcela je sukladno GUP-u iz 2007. godine imala namjenu i tako je definirana kao moguća izgradnja benzinske postaje. U međuvremenu su se dogodile izmjene i dopune GUP-a 2011., 2014.  i zadnje 2019. godine i ta namjena je ostala. Zašto je ovo bitno? Zato što najava privatnog investitora da bi tamo gradio benzinsku postaju s kojom je on upoznao gradsku upravu je ustvari najava privatnog investitora kojem to GUP omogućava. Grad Karlovac je sukladno izmjenama 2019. godine ipak pokrenuo određene aktivnosti unutar GUP-a da bi se na neki način s jedne strane ograničila mogućnost izgradnje benzinske postaje, a opet s druge strane da se ne bi doveli u situaciju da gradski proračun mora snositi troškove neke sudske parnice. Da smo odradili, pravno gledano, u interesu Grada odličan posao govori i presuda koja je došla prošli tjedan. Riječ je o presudi Visokog upravnog suda RH kojem je vlasnik parcele podnio zahtjev za ocjenu zakonitosti naših izmjena GUP-a jer je on tvrdio da ga je Grad Karlovac na neki način pokušao izigrati i nanijeti mu štetu, rekao je gradonačelnik i nastavio.

    - Visoki upravni sud je utvrdio da je Grad Karlovac sa svoje strane sve radio sukladno zakonu i da sve odluke koje smo donijeli u prijedlogu izmjena GUP-a i sam GUP, te da ni u jednom trenutku nisu bile protivne zakonskim odredbama. Zašto je to važno? Zato što smo na taj način, prije svega, zaštitili proračun Grada Karlovca, da nas netko danas-sutra ne dovede u situaciju da moramo plaćati milijunske štete. Ono što sigurno mogu reći i što je jako važno – tamo se sigurno neće raditi benzinska postaja. Niti smo namjeravali, niti smo htjeli dovesti u zabludu privatnog investitora, ali  isto tako smo išli zaštiti interes građana. Mislim da smo u tome uspjeli, ustvrdio je Mandić.

    Gradska uprava ni u jednom trenutku od početka cijelog postupaka, iz ožujka 2019. godine,  nije izdala nikakav formalni dokument da bi se tamo mogla raditi benzinska postaja, dalje navodi.

    -Važno je imati  na umu da ipak postoje određeni zakoni i određene procedure koje svi moramo poštovati. Iskrenu ću reći da smo u ovom slučaju učinili smo sve da zaštitimo prije svega proračun Grada ,ali i interes građana. Ta parcela predviđa i neke druge namjene i imam informacije da je sadašnji vlasnik tu parcelu nudio na prodaju. Da li je prodao ili nije, to ne mogu komentirati, ne znam. Mogu samo reći da je poslao mail kojim je nudio tu parcelu i Gradu. Ta cifra, od 1,6 milijuna kuna, koliko traži; mi nemamo u ovom trenutku novce. Jučer ili prekjučer je došao i mail od građana. Ovim putem i njima odgovaram; Grad Karlovac je sa svoje strane učinio sve kako bi na zakonit i proceduralno čist način zaštitio i interes gradskog proračuna, ali i interes građana, naveo je u opširnom odgovoru gradonačelnik Damir Mandić.

    -S obzirom na trenutnu situaciju s covid pandemijom kojom su trenutno najviše pogođeni naš sektor ugostiteljstva i turizma, zanima me da li je Grad spreman  i koliko je točno spreman pomoći ugostiteljima. Imamo nekoliko prijedloga. Prvi bi bio da  se  našim ugostiteljima omogući besplatan zakup javnih površina za terase tijekom zimskih mjeseci kao bi  mogli organizirati terase na otvorenom i kako bi samim time mogli povećati svoj promet. Drugi prijedlog ide u smjeru pomoći , odnosno sufinanciranja električnih i plinskih grijalica, dekica i svega onoga što je potrebno da bi vanjske zimske terase mogle funkcionirati. Također, u planu  je održavanje Adventa, planirate li smanjiti zakup kućica i štandova za adventska događanja. Naposljetku, možda najradikalniji prijedlog, zanima me jeste li spremni  privremeno ukinuti porez na potrošnju našim ugostiteljima. Sve ovo je s ciljem da bi se  spasili radna mjesta u ugostiteljstvu i tako pokazali nekakav senzibilitet prema onima koji su bili dosta velika stavka na prihodovnoj strani našeg proračuna, bila su pitanja i prijedlozi SDP-ove vijećnice Željke Verner.

    -Već smo donijeli odluku da se do 30. studenog produžava naša odluka o  ne naplati javnih površina, odnosno terasa za one ugostiteljske objekte koji imaju terase na njima. Hoćemo li produžavati ili ne vidjet ćemo polovicom studenog. Naš stav, pogotovo kod obrtnika da onaj tko ne radi i ne plaća je u biti osnovni stav od početka pandemije i tako se ravnamo. Već sada je jasno da je gradski proračun po osnovi ili oslobađanja od naplate određenih davanja ili po osnovi mjera za ugrožene covidom, uložio 10 milijuna kuna. Činjenica jest da su tu ugostitelji ustvari najbolje prošli. Što se tiče grijalica, odluka je napisana, ići ćemo vjerojatno do kraja tjedna s jednom odlukom koja će biti javni poziv, ali ne samo za ugostitelje koji koriste javne površine, nego za sve ugostitelje da im u jednom dijelu pomognemo sufinancirati grijalice za terase. Naša procjena je da kako god bilo dok smo na otvorenom, manja je vjerojatnost ugroze. Valja reći da smo bez naplate dopustili ugostiteljima širenje terasa, jedino su za to suglasnost morale dati žurne službe, odgovorio je gradonačelnik na dio pitanja i nastavio.

    -Što se tiče Adventa, u rebalansu proračuna smo predvidjeli određeni iznos. Nećemo ulagati u nikakva nova ukrašavanja; ono što smo imali prošle godine bit će i ove. Vezano uz Advent donijeli smo odluku da će gradska uprava i Turistička zajednica biti nositelji manifestacije. Naša politika unatrag nekoliko godina je da zaista ne planiramo zarađivati na najamninama. Što se pak tiče poreza na potrošnju, dosta smo razgovarali i s Obrtničkom i Gospodarskom  komorom te s Cehom ugostitelja. Jako bitna stvar kod poreza na potrošnju je da njega plaćamo mi koji dođemo u kafić. Tih 3 posto u našoj kavi s mlijekom, plaćamo mi koji to pijemo. Zašto ovo naglašavam? Zato što taj novac ili tih 3 posto, mi vratimo. Ove godine smo ga tri puta vratili ugostiteljima. Ako Grad već ide pomagati, onda mora imati od kuda pomoći. U ovom trenutku  odluku nismo donijeli i cilj nam je u tom sektoru koji je dosita ugrožen sačuvati svako radno mjesto. Najugroženiji dio gospodarstva u ovom trenutku su hoteli, a mi smo sa svim hotelima u gradu išli na promjenu obračuna komunalne naknade. Iskoristiti smo zakonsku mogućnost da im komunalnu naknadu obračunavamo sukladno dobiti  od 1,5 posto. S obzirom da će njihova dobit biti nula i komunalna naknada će biti nula, kazao je Mandić.

    Iz Aktualnog sata Gradskog vijeća izdvojili smo i pitanje SDP-ove Dragice Malović.

    -Kakva je situacija u karlovačkoj bolnici, vezano uz ekspandirajuće stanje s covidom? Imam informaciju da su kapaciteti u  bolnici popunjeni posebice što se tiče bolničkih kreveta i respiratora.

    - Mi smo dobili zadatak da smo dužni osigurati izdvojeno mjesto za smještaj određenog dijela bolesnika  te da ta lokacija ima grijanje, vodu, struju itd. To smo odredili. Kada bude potrebno mi ćemo tu lokaciju komunicirati. Grad Karlovac je maksimalno na raspolaganju Stožeru CZ KŽ sa svim svojim ljudstvom, ali i resursima. Kao što je poznato odvojili smo na početku pandemije 500 tisuća kuna karlovačkoj bolnici za nabavu zaštitne opreme koja  je dio tih sredstava već iskoristila, odgovorio joj je gradonačelnik Damir Mandić.

    Foto: Dinko Neskusil