"PROGRAM GRADONAČELNIKA - Čedomir Tatalović, Živi zid Vlada naroda, od naroda, za narod (Abraham Lincoln)
Kandidat za gradonačelnika Čedomir Tatalović (Živi zid) predstavio izborni program
VIŠE IZ RUBRIKE
Program Čedomira Tatalovića donosimo u cjelosti.
U vrijeme najgore krize, kojoj se kraj ni ne nazire, "sljedeća dva tjedna su ključna", sustav pokazuje katastrofalne slabosti. Nesposobnost upravljanja državom i gradom je očita kroz statistički pokazatelj kako je grad Karlovac u 5 godina izgubio 7000 duša. Službeno.
"Stanovništvo kao temelj sigurnosti za politički vrh je samo retoričko pitanje." dr. sc. Stjepan Šterc
Temelj upravljanja gradom je briga o stanovništvu. Ne deklarativni festival prozirnih laži, već stvarnost pružanja osnovnih uvjeta za rad i život na razini 21. stoljeća u Europskoj uniji. Gruba istina kaže kako mladi ne vjeruju jeftinoj balkanskoj demagogiji, odlaze. Cork, London, Berlin, Frankfurt, Augsburg, Zurich, Beč... karlovačka djeca i karlovački unuci.
Moj program kao kandidata za gradonačelnika sadrži sljedeće:
1. Rješavanje problema vezanih uz odlagalište na Babinoj Gori:
- Pronalazak nove lokacije koja ne ugrožava vodocrpilišta grada Karlovca:
- Revizija dosadašnjih ugovora, izvršenih radova i utrošenih sredstava;
- Izračun isplativosti pogona i koristi za našu županiju i grad;
2. Rješavanje glavne gradske prometnice:
Činjenica je da kompletan promet prema zapadnoj Bosni i jugu Hrvatske prolazi kroz grad starom trasom autoputa, što rezultira čestim nesrećama i velikim gužvama.
U tu svrhu treba staviti u zadatak sljedeće:
- Potrebno je spojiti projekt dvosmjernog kolosijeka pruge s konstrukcijom vijadukta Kupa – Rakovac;
- Rješavanje silaznih cesta s vijadukta, te uređenje autobusnog kolodvora;
- Nastavak pravca preko koranskog mosta, prema prijeratnom projektu autoputa k jugu u pravcu Brezove Glave, prema već postojećem državnom putu, uz silazne ceste prema Tušiloviću i Vukmaniću.
3. Rješavanje grijanja u gradu Karlovcu i prigradskim područjima:
- Ugradnja kalorimetra na svim preostalim karlovačkim zgradama koje se griju na toplanu;
- Ubrzano istraživanje geotermalnih izvora za potrebe grijanja;
- Ispitivanje isplativosti i izvedivosti preinake postojećeg pogona u kogeneracijsko postrojenje;
- Olakšanje odvajanja nezadovoljnih krajnjih kupaca;
- Revizija sudskih sporova vezanih uz odvajanja;
- Ukidanje paušalnog dijela računa;
- Revizija investicija vezanih uz izmjenu vrelovoda.
- Subvencioniranje dizalica topline za stambene jedinice i samostalne objekte.
4. Revizija stambenog fonda u vlasništvu grada i države:
- Renoviranja svih stanova u vlasništvu grada;
- Utvrđivanja liste prioriteta stambenog zbrinjavanja ;
- Povremena kontrola vlasništva korisnika gradskih stanova.
5. Obnova zaštićenih građevina na području grada:
- Utvrđivanje točnog broja stambenih jedinica u privatnom vlasništvu objekata s oznakom zaštićenog objekta;
- Utvrđivanje točnog broja stanovnika grada koji prebivaju u takvim objektima;
- Mogućnost otkupa objekata od vlasnika koji nisu u mogućnosti ili ne žele obnavljati objekt;
- Ponuda gradskim obrtnicima, zanatlijama i drugim poduzetnicima da sudjeluju u restauraciji građevina prema uputama Konzervatorskog zavoda.
6. Nastavak izgradnje cijeloga grada:
- Aneks GUP-a u pravcu veće preglednosti i jasnije predodžbe predstavljenog i naznačenog dosadašnjim tekstom;
- Pružanje mogućnosti arhitektima rješavanja ključnih projekata i vizija, uz mogućnost sugestija građana.
7. Transparentnost javne nabave naručenih projekata i izgradnje:
- Strogo držanje prvobitne procjene i veće poštivanje rada procjenitelja:
- Revizija dosadašnjih sličnih procjena i konačnog rezultata;
- Transparentnost nabave materijala i sredstava potrebnih za rad gradskih službi.
8. Revizija poslovanja gradskih tvrtki:
- Revizija inventara, strojeva i voznog parka;
- Ispitivanje diploma i svjedodžbi zaposlenih;
- Revizija sudskih sporova i troškova, te osnovanosti istih;
- Raspored raspoloživog radnog kadra na radna mjesta koja odgovaraju potrebama i utvrđenoj stručnoj spremi i sposobnosti;
9. Popis objekata koji nisu smjeli prestati biti vlasništvo grada Karlovca:
- Neke gradske tvrtke koje su silom zdravog razuma morale ostati u vlasništvu ili pod utjecajem grada, tj. nekadašnja društvena poduzeća, to više nisu, poput Gradske tržnice, hotela Central, nekadašnjeg HUP Korana, te OTP-a i brojnih drugih poduzeća. Valja upoznati građane s tijekom pretvorbe istih, da saznaju u kojem periodu je pretvorba napravljena poimence, te kakva je sudbina navedenih, tj. današnje stanje.
10. Suradnja s privatnim tvrtkama sa sjedištem u gradu, kao i vanjskim potencijalnim investitorima:
- Potrebno je uspostaviti konkretne kontakte s vodećim karlovačkim privrednicima, u cilju obostrane koristi, što se tiče smanjenja nezaposlenosti, olakšanja privrednicima na koje nailaze nekim nametima i obavezama koje nameće gradska administracija;
- Osnivanje zajedničkog fonda, koji bi rješavao stambene i socijalne potrebe zaposlenika;
- Neki svjetski poznati privrednici su iskazali interes ulaganja u projekte iz svojega područja, s izgradnjom infrastrukture i konkretnih pogona u našem gradu, pa su odustali. Potrebno je uspostaviti ponovni kontakt s njima i pomoći im u rješavanju prepreka na koje su naišli pritom, te pronaći zadovoljavajuće rješenje.
11. Instaliranje rekreacijskih naprava na otvorenom, vježbališta poput onog na Foginovom kupalištu, u Grabriku, te Novom Centru, između Doma HV i Arhiva, uz staze za trčanje, zaštićene posađenim drvećem. Slične sprave valja postaviti na Gazi, Baniji, Dubovcu i drugim dijelovima grada gdje stanovništvo pokaže interes."