Naručili smo projektiranje cjevovoda koji će omogućiti izvođenje priključaka za kućanstva na vlastitoj parceli, ističu u ViK-u
Reakcija iz Vodovoda i kanalizacije na pressicu Dimitrija Birača: "Kada korisnik ima puknuće ili kvar na internoj instalaciji, njegova je obaveza sanirati ga o svom trošku"
VIŠE IZ RUBRIKE
Iz Vodovoda i kanalizacije su nakon današnje pressice Dimitrije Birača na Turnju poslali priopćenje navodeći kako je on tom prilikom opisao poslovanje njihove tvrtke i odnos prema korisnicima usluga na način koji je oprečan njihovoj poslovnoj praksi i etici.
Priopćenje prenosimo u cijelosti.
-Problem je nastao puknućem interne instalacije koja je u vlasništvu korisnika vodnih usluga te koju je isti dužan održavati.
Nadležnost Vodovoda i kanalizacije, sukladno zakonu, odnosi se isključivo na javni dio sustava. Kada korisnik ima puknuće ili kvar na internoj instalaciji, njegova je obaveza isti sanirati o svom trošku.
Međutim, da bi pomogli korisnicima u takvim situacijama, gdje nisu svojevoljno potrošili vodu, već se dogodio kvar na instalaciji, donijeli smo Odluku o kriterijima za otpis vodnih usluga. Zahvaljujući toj mogućnosti, nebrojeno puta smo pomogli našim sugrađanima.
Mi smo jako dobro upoznati sa slučajem korisnika koje je g. Birač naveo kao primjer naše nebrige za običnog građanina. Da je g. Birač kontaktirao nas te zatražio informacije, ne bi davao netočne izjave.
Naša korespondencija sa korisnikom započela je u listopadu 2020., tema je bila povećana potrošnja vode, te smo zaključili da se radi o kvaru na internim instalacijama.
Djelatnici Vodovoda i kanalizacije su u više navrata tom korisniku, a prilikom očitanja vodomjera, dostavljali obavijest o prekomjernoj potrošnji vode: u svibnju, kolovozu, listopadu i studenom.
Do danas taj kvar nije otklonjen, odnosno potrošnja vode zabilježena na vodomjeru nije se smanjila. Ponavljamo, održavanje interne instalacije nije u našoj nadležnosti, to je obveza korisnika.
Naručili smo projektiranje cjevovoda koji će omogućiti izvođenje priključaka za kućanstva na vlastitoj parceli i manjoj udaljenosti, a s obzirom na starost cjevovoda spriječit će se budući kvarovi.
Cjevovod na kojeg su priključeni spomenuti korisnici izgrađen je prije više od 40 godina te su korisnici na sustav priključeni na način koji je tada bio jedini mogući, a prema uvjetima koji su tada bili na snazi i temeljem dogovora tadašnjih vlasnika. Što se tiče citiranih članaka današnjih Općih i tehničkih uvjeta isporuke vodnih usluga, u njima se propisuju i iznimke. Kada nema druge mogućnosti, priključak se i danas može nalaziti na tuđoj parceli, uz uvjet da vlasnik iste da suglasnost tražitelju priključka.
Na kraju bi samo podsjetili kako Vodovod i kanalizacija d.o.o. Karlovac svoje poslovne aktivnosti i procese temelji na pozitivnim propisima RH, internim aktima te ciljevima i standardima koje smo sami postavili kroz implementaciju međunarodnih normi ISO 9001, 14 001 i 22 000, a koje su sinonim za kvalitetu upravljanja, zaštitu okoliša i sigurnost vode za piće. Naše poslovanje odvija se transparentno, na web stranici Društva www.vik-ka.hr objavljeni su svi akti, propisi, obrasci, dokumenti, planovi i izvještaji o poslovanju, registri koje smo dužni voditi sukladno propisima RH, i brojne druge informacije o našem radu. Biti na usluzi korisnicima jedan je od temelja našeg poslovanja, kao i rad na poboljšanju odnosa sa lokalnom zajednicom te unaprjeđenju kvalitete usluga, poručuju iz Vodovoda i kanalizacije.