Hrvati sve manje troše, a sve više štede tvrde stručnjaci

VIŠE IZ RUBRIKE

    Unatoč krizi uzrokovanoj pandemijom koronavirusa,  prema podacima HNB-a Hrvati su nastavili povećavati iznos štednji, dok prema podacima Državnog zavoda za statistiku  potrošnja u maloprodaji u studenom je pala čak za 9 posto u odnosu na godinu ranije. Jedan od glavnih razloga zašto ljudi manje troše, a više štede je nesigurna situacija u epidemiji u kojoj se nalazimo. Kako i na koje načine Hrvati uspijevaju uštedjeti donosimo vam u nastavku teksta.

    I dok se velika većina Hrvata navikla na mjesečne šoping vikende, nesigurnost od gubitka posla te veoma stroge mjere natjerala je mnoge da pomno razmišljaju o svakom trošku koji nije nužan te da višak ostavljaju za crne dane. Upravo te mjere su natjerale građane da se okrenu planiranim posjetima trgovačkim centrima i hvatanju akcijskih cijena. U tome nam svakako pomažu mnogo brojni katalozi, bilo fizički ili na našim malim ekranima.

    Moderno doba nam dozvoljava da sa veoma malo truda na našim “pametnim telefonima” dođemo do željenih stavki. Tako, na primjer, ukoliko vam je novogodišnja odluka bila da postanete više fit i izgubite koju kilu novi Pepco katalog donosi mnogo uzbudljivih i sjajnih akcijskih cijena iz njihove fitness kolekcije. Iz topline vašeg doma možete provjeriti najnoviju akcijsku ponudu, te pomno isplanirati kupovinu. Online katalozi su novi način štednje novca i vremena.

    Zanimljivo je napomenuti da se u 2020. godini bilježi znatan rast interesa za online letke trgovačkih lanaca. Isto tako, rast interesa za online letke je proporcionalan eksponencionalnom rastu internet kupovine u Hrvatskoj.

    Online kupovina također je jedan od najčešćih slučajeva današnjice. Prema istraživanju domaće agencije Equestris, čak 89 posto ispitanika se izjasnilo da naručuju stvari putem online trgovina od kojih je 84 posto ispitanika  kupovalo prije epidemije, što nam pokazuje porast od čak 5 posto. Kategorije unutar kojih se najviše kupovalo putem online trgovina bile su obuća, odjeća i modni dodaci, informatika, bijela tehnika i kućanski aparati, kozmetika i parfemi, proizvodi za čišćenje i osobnu higijenu.

    Gotovo dvije trećine ispitanika smatra da je dostava naručenih proizvoda putem online trgovine sigurnija za njihovo zdravlje od samostalnog odlaska u trgovinu te da su cijene mnogo prihvatljivije nego u obližnjim trgovinama.

    Hoćemo li se mi ili članovi naših obitelji razboljeti, hoćemo li gubiti posao ili primanja, hoće li nam se primanja smanjiti zapravo stvaraju jedan oprez kod građana koji se onda reflektira na potrošnju i štednju. Trenutno stanje u državi sa visokim brojkama novih slučajeva oboljelih nam pokazuje da postoji veoma malo sigurnosti te time građani sa oprezom ostavljaju višak za crne dane. I dok se čitava situacija sa korona virusom ne smiri, većina građana sa nestrpljenjem iščekuje cjepivo koje bi trebalo pokrenuti gospodarski oporavak i vratiti građane u stare navike.