Modernizacija pruge Zagreb – Rijeka na listi strateških projekata Republike Hrvatske
Natječaj za izgradnju drugog kolosjeka pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac očekuje se u rujnu
VIŠE IZ RUBRIKE

Povjerenstvo za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata, s potpredsjednikom Vlade Republike Hrvatske Zdravkom Marićem, održalo je jučer, 24. kolovoza sjednicu u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Sjednica je bila značajna za Karlovačku županiju, iz razloga što su na listu strateških projekata za Republiku Hrvatsku, jednoglasno podržani projekti modernizacije željezničke pruge na relacijama Karlovac - Oštarije i Oštarije - Škrljevo. Oba projekta se financiraju bespovratnim sredstvima Europske unije te im je investitor HŽ Infrastruktura. Također, važno je napomenuti kako je za projekt rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka dionice Hrvatski Leskovac - Karlovac produljen rok ostanka na listi strateških projekata za dodatnih godinu dana te se za rujan 2020. godine priprema objava natječaja za izgradnju istoga. Navedeni projekti su strateški projekti od iznimne važnosti za regionalni i međunarodni željeznički promet. U ime Karlovačke županije, sjednici je nazočila zamjenica župana Vesna Hajsan Dolinar.
-Tema sastanka bilo je uvrštenje nekoliko strateških projekata u plan Vlade za novu perspektivu, financijsko razdoblje od 2021. do 2027. godine. Ono što je za karlovačku županiju iznimno značajno je modernizacija željezničke pruge Zagreb – Rijeka, na dionicama Karlovac – Oštarije, odnosno u produžetku Oštarije – Škrljevo. Kod predmetne dionice Oštarije – Škrljevo vrijednost projektne dokumentacije je 53 milijuna kuna, dok je izvođenje radova između šest milijardi i 750 tisuća kuna do devet milijardi kuna, ovi za koju će varijantu studija pokazati opravdanost. Da li za 67 kilometara, kraće nove trase, dakle izgradnja kraće nove trase ili rekonstrukcija i modernizacija postojeće pruge u dužini 113,9 kilometara, kazala je Hajsan Dolinar.
Nakon izrade studijske dokumentacije odlučit će se koja će varijanta biti prihvaćena, a ta će dionica biti povezana s drugim kolosjekom dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac.
-U ovom trenutku je u fazi izrada studijske dokumentacije, dakle idejnog rješenja, studije opravdanosti i studije utjecaja zahvata na okoliš, koje će konačno definirati trasu i koridor željezničke pruge i koja će biti predmet razrade kroz projektnu dokumentaciju. Kraća dionica Karlovac – Oštarije vrijedna je tri milijarde kuna, to je modernizacija postojeće pruge i u ovom trenutku također je u fazi izrada studijske dokumentacije, a sve vezano na povezivanje dionice s drugim kolosjekom dionice od Hrvatskog Leskovca do Karlovca. Na toj dionici očekuje se u rujnu nadmetanje, odnosno izrada tendera za izgradnju drugog kolosjeka dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac. Ta pruga trebala bi ojačati gospodarski razvoj, međunarodni promet, a vezano uz luku Rijeka, koja srećom ima povećani kapacitet rada, rekla je Vesna Hajsan Dolinar.