Voda na Dubovcu - Inicijativa tvrdi da je voda iz cisterne zamućena, VIK tvrdi da je bistra, uzorak provjerava ZZJK
VIŠE IZ RUBRIKE
Inicijativa građana Dubovca, uz potporu inicijative građana Zvijezde i Gaze poslala je priopćenje koje prenosimo u cijelosti.
-U Karlovcu, u četvrti Dubovac, VIK građanima, koji radi puknuća cijevi ostaju bez vode, svojim cisternama pod nazivom „pitka“, isporučuje – zamućenu vodu. Takva voda, naglasio je i gradonačelnik Mandić, nije za uporabu.
A ako slučajno na društvenim mrežama komentirate i dokumentirate takvu „medvjeđu uslugu“, tj. slikate vodu iz cisterne pored uzorka kupovne vode, VIK će vam na vrata poslati policiju. Upravo se to desilo u nedjelju, 17. studenog 2024. aktivistima građanske inicijative gradske četvrti Dubovac. Na temelju prijave VIK-a, policija je obilazila i ispitivala građane koji su usudili objavili sliku kupovne vode i one koju je u cisterni građanima dostavio VIK. I to u nekoliko navrata, za sve one koji nisu shvatili poruku. Zašto? Jer takve slikom i riječju dokumentirane situacije postaju „uznemiravanje javnosti“, smatra VIK i šalje policiju građanima na vrata, a mi smo, očito, svi slijepi pored zdravih očiju.
Nakon objave na društvenim mrežama o stanju s vodom u cisterni te dolaska policije, cisterna je zamijenjena novom. Mislimo da ne trebate previše razmišljati o razlogu zamjene.
Hoće li trenutačni gradonačelnik Karlovca, Damir Mandić, koji u medijima tako rado puše u „cijevi s rupicama“, i za ovo optužiti interne instalacije vodocrpilišta ili hidranata s kojih je voda u cisterni dovezena, kao što to inače predbacuje građanima?
Na ovo priopćenje reagirali su iz ViK-a te pišu kako su u subotu 16.studenog zaprimili poziv predstavnika suvlasnika iz Pivovarske 1 o puknuću interne instalacije što je vlasništvo zgrade, a koji je pojasnio da do utorka neće biti moguća sanacija zbog neraspoloživosti vodoinstalaterskog obrta. Predstavnik je iz tog razloga zamolio ViK cisternu s vodom.
–Puknuće interne instalacije u isključivoj je nadležnosti suvlasnika, a mi smo u najkraćem mogućem roku izašli ususret njihovoj zamolbi. Poziv je upućen u 13:43, a u 14:30 cisterna je bila na lokaciji. U međuvremenu, zaprimili smo e-mail od jedne stanarke u kojem je navela kako voda iz cisterne nije bistra te priložila fotografiju navodne vode iz cisterne i kupovne vode. U nedjelju u 8:59 je fotografirana natočena voda iz cisterne i vidi se da je bistra. Stanarka je o tome obaviještena kao i predstavnik suvlasnika. On je u razgovoru naveo kako stanari uzimaju vodu iz cisterne i sam potvrdio da je bistra. Dotična stanarka je u javnoj grupi na Facebooku koja broji preko 5000 članova objavila tekst u kojem navodi kako zbog kvara kojeg treba popraviti naša tvrtka stanari nemaju vode i kako smo im dostavili zamućenu vodu. Ovdje se radi o netočnoj informaciji jer je dokazano jučerašnjim izlaskom na teren da je voda u cisterni bistra, a što se tiče kvara, on je na internoj instalaciji, koja je u vlasništvu zgrade, tj. suvlasnika i kojeg oni moraju sanirati, a ne ViK. Sa tim informacijama su dobro upoznati.
Zbog osjetljivosti same situacije jer se radi o pitkoj vodi, obavijestili smo policiju s ciljem da se utvrdi stanje sa cisternom i djelatnici PU Karlovačke u prisutvu djelatnika Vik-a uvjerili su se da je voda iz cisterne bistra.ViK nije podnosio nikakve prijave protiv građana niti građanima slao policiju. Cisterna je u popodnevnim satima odvezena, ispražnjena te ponovno napunjena jer je naše interno pravilo da se nakon 24 sata napuni iznova, iako takva odredba ne postoji u niti jednom propisu.
Zadnje uzorkovanje vode sa vodoopskrbnog sustava je napravljeno u petak, rezultat još nije objavljen jer nije gotova analiza na mikrobiološke parametre. Naime, potrebna su 72 sata za kompletnu analizu. Nalazi će biti očitani i objavljeni sutra.
Ponovo naglašavamo da naš laboratorij svakodnevno provodi analize vode sa različitih dijelova vodoopskrbnog sustava i da su do sada svi uzorci bistre vode bili ispravni, da nadležna tijela provode nadzor i da do sada nisu uočene nikakve nepravilnosti u našem radu. Uostalom, sve analize kako naše, tako i one HZJZ-a, te preporuke nadležnih tijela javno objavljujemo, to činimo kontinuirano i transparentno.