Apeliraju na građane da se za sve informacije obrate njima ili Zavodu za javno zdravstvo

VIK: Šire se dezinformacije, sve analize bistre vode su ispravne

VIŠE IZ RUBRIKE

U posljednje vrijeme pojavile su se brojne dezinformacije, a kako navode iz VIK-a među posljednjim glasinama koje se javljaju u javnom prostoru su one o količini Mangana u pitkoj vodi i pogrešnom tumačenju njegova utjecaja na zdravstvenu ispravnost pitke vode. Tim povodom uputili su priopćenje koje prenosimo u cijelosti.

Zamućenje pitke vode u pojedinim dijelovima grada Karlovca prioritetna je tema u javnom prostoru i mora biti zbog javnozdravstvenog značaja.

Vodovod i kanalizacija kao javni isporučitelj usluge vodoopskrbe od početka transparentno komunicira o ovoj situaciji, o našem radu, aktivnostima koje se provode na mreži, o radu laboratorija koji ima ovlaštenje Ministarstva zdravstva od 2002 .g., o rješenjima koja će utjecati na stabilnu vodoopskrbu i ono najvažnije, konzumaciju pitke vode bez bojazni među našim sugrađanima.

Nadležna tijela upoznata su sa svime, od početka smo ih uključili u rješavanje problema, prate naš rad, a inspekcije provode nadzor. Do sada nisu uočene nikakve nepravilnosti, a poglavito u radu našeg internog laboratorija koji obavlja djelatnost  prema normama ISO 9001, 14 001 te načelima HACCP sustava, gdje su za analizu vode zaduženi stručnjaci sa dugogodišnjim iskustvom.

Vodovod i kanalizacija d.o.o. u internom laboratoriju svakodnevno ispituje uzorke vode namijenjene za ljudsku potrošnju na propisane parametre A analize prema Godišnjem planu uzorkovanja, te dodatno, uzorke nakon zaprimljenih pritužbi potrošača nakon ispiranja mreže na parametre iz preporuke Stručnog povjerenstva za vodu namijenjenu za ljudsku potrošnju (slobodni klor odnosno klor dioksid, kloriti ako se voda dezinficira klor dioksidom, mutnoća, boja, te mikrobiološke parametre na osnovi procjene rizika vodoopskrbnog sustava ili ukoliko vrijednost parametra rezidualnog klora padne na 0,1 mg/l ).

Ovakve situacije nažalost su i plodno tlo za širenje dezinformacija, manipuliranje rezultatima analiza vode, iskrivljena i pogrešna tumačenja koja iznose pojedinci, ljudi koji nisu predstavnici nadležne struke i time neovlašteni za meritorno tumačenje rezultata analiza, što je posljedično dovelo do širenja straha među građanima.

Među posljednjim glasinama koje se javljaju u javnom prostoru su one o količini Mangana u pitkoj vodi i pogrešnom tumačenju njegova utjecaja na zdravstvenu ispravnost pitke vode.

Naime, u slučajevima pojave povišene mutnoće vode uobičajeno je praćeno povišenim koncentracijama Mn( Mangan)  i Fe( Željezo)  istaloženog u cijevima. Mn i Fe nisu pokazatelji zdravstvene ispravnosti, već indikatorski pokazatelji te Stručno povjerenstvo za vodu pri Ministarstvu zdravstva  smatra da zdravlje potrošača, pojavom povišenih koncentracija Mn i Fe u mutnoj vodi, nije ugroženo jer se takva voda( zamućena,obojena)  ionako ne smije konzumirati.

Na web stranicama Vodovoda i kanalizacije d.o.o. objavljene su sve analize Revizijskih monitoringa sa vodoopskrbne mreže koje provodi ZJZKA u suradnji sa HZJZ i u kojima se vide svi parametri B analiza pa tako i koncentracije Fe i Mn, koji su ispod MDK .

3.10.2024. dali smo u HZJZ 5 uzoraka vode sa vodocrpilišta Gaza 1, vodosprema i opskrbne mreže, na ispitivanje koncentracije Mn. Svi uzorci dezinficirane vode su pokazali vrijednosti Mangana ispod MDK.

Stručno povjerenstvo ukazuje i na činjenicu da za ispravnost vode za ljudsku potrošnju unutar nekog objekta, odgovornost snose i korisnici, odnosno vlasnici.

Niti u jednom trenutku iz Vodovoda i kanalizacije nije izašla službena izjava u kojoj bi se navelo da se zamućena voda može konzumirati.

Cijelo vrijeme se komunicira kako se voda može normalno konzumirati čim se izbistri jer  to dokazuju sve analize. Do sada nije utvrđen nesukladan uzorak bistre vode uzorkovane na mreži javnog sustava vodoopskrbe, za kojeg smo nadležni i to smo jasno isticali. U proteklih tjedan dana objavili smo analize uzoraka uzorkovanih bilo temeljem redovnog uzorkovanja bilo temeljem pritužbi potrošača i svi su bili ispravni.

Apeliramo na građane da se za sve informacije obrate nama ili Zavodu za javno zdravstvo, ukoliko imaju bilo kakvih nedoumica ili osjećaju zabrinutost zbog nastale situacije.