Županijski vijećnik SDP-a

Mikulandrić: Sigurnost prometovanja na cestama u Karlovačkoj županiji sve slabija

VIŠE IZ RUBRIKE

Ugrožena sigurnost vozača

Počela je turistička sezona, a na DC ljetno održavanje gore je nego li je bilo u danima Domovinskog rata

Stjepan Mikulandrić, SDP-ov vijećnik Županijske skupštine Karlovačke županije u današnjem priopćenju problematizira trenutno stanje na cestama u našoj županiji. Prenosimo ga u cijelosti:

Sigurnost prometovanja na cestama u Karlovačkoj županiji sve slabija. Redovno ljetno održavanje kasni, preciznije uopće ga nema. Udarne rupe na kolnicima nisu sanirane, nepokošena trava uz ceste smanjuje vidljivost prekrivajući horizontalnu signalizaciju i prometne znakove. Divljač koja prelazi cestu iskače iz visoke trave i ugrožava sigurnost vozača jer ju je gotovo nemoguće vidjeti u prilazu cesti već je uočljiva tek kad zakorači na kolnik.

Ovaj problem posebno je evidentan na državnim cestama koje prolaze kroz Karlovačku županiju, a njihova dužina je gotovo 400 km. Već smo dobro zagazili u šesti mjesec, a ljetno održavanje na tim cestama još nije niti započelo. Inače u „normalnim godinama“ košnja trave uz ceste započinje početkom mjeseca svibnja.

Ukazao sam na ovaj problem na sjednici Županijske skupštine, 26. svibnja, no pomaka nema, stanje je još i gore. Opravdanje za to ne mogu biti obilne kiše, osim što tad vegetacija brže raste, jer strojevi za otkos koriste prometnice, dakle to nije isti slučaj kao sa košnjom trave u parkovima.

Počela je turistička sezona a na cestama, posebno DC, ljetno održavanje gore nego li je bilo u danima Domovinskog rata. Postavlja se nekoliko legitimnih pitanja, kao npr. što radi ili što je poduzela Inspekcija cestovnog prometa, što je poduzela prometna policija koja nadzire sigurnost prometovanja, te što je poduzela županica Martina Furdeh Hajdin. Mislim da građani zaslužuju imati  informaciju o tome što je netko poduzeo već i o tome što ili tko stoji na putu da se problem ne rješava.

I naravno za ljetno i zimsko održavanje cesta odgovorni su oni koji su na javnom natječaju dobili koncesiju kao i oni koji su im na temelju dostavljenih podataka o tehničkoj i stručnoj sposobnosti, te  kao ekonomski najpovoljnijoj ponudi dodijelili koncesiju.

Uvidom u dostupnu dokumentaciju na stranicama HC Poduzeće za ceste d.o.o. iz Slavonskog Broda imalo je najpovoljniju ekonomsku ponudu, no upitno je jesu li ispunili uvjete koji se odnose na minimalan broj tehničkih stručnjaka kao i minimalna tehnička oprema i građevinski strojevi koji se zbog vrste i obima radova zahtijevaju za izvršenje ugovora.

Poduzeće ima cca 37 zaposlenih, a minimalni broje traženih stručnjaka u natječaju je 225 (natječaj je pokrivao 4 županije i Grad Zagreb).  Ophodnju bi prema dostupnoj informaciji trebala raditi firma, odnosno njezini djelatnici iz Laktaša, odnosno iz BiH.

Naravno da se na kraju postavlja nekoliko pitanja: koliko je nešto povoljnije (jeftinije) kad ne napraviš ništa ili preskačeš dio obaveza? Kolika je šteta ako se postojeća operativa ne koristi? Treba li netko stradati zbog ne provođenja redovnog održavanja da bi se nešto (ili netko) pokrenulo? Je li to netko sabotira državu?, pita i zaključuje priopćenje Mikulandrić.