Učenička deliberacija u Karlovcu

Učenici debatnog kluba raspravljali o problemima koji ih muče te predložili rješenja

VIŠE IZ RUBRIKE

Razgovorom do rješenja

U javnoj deliberativnoj raspravi su sudjelovali učenici Ekonomsko-turističke škole, županica Karlovačke županije Martina Furdek Hajdin, ravnateljica škole te zainteresirana javnost i mediji

Dana 24.05.2023. održala se druga učenička deliberacija u Karlovcu, u prostoru Ekonomsko-turističke škole Karlovac. Deliberaciju je organiziralo Hrvatsko debatno društvo u suradnji s Ekonomsko – turističkom školom. U javnoj deliberativnoj raspravi su sudjelovali učenici navedene škole, Županica Karlovačke županije Martina Furdek Hajdin, ravnateljica škole te zainteresirana javnost i mediji. obavijestili su iz Hrvatskog debatnog društva.
- Deliberacija, kao oblik javne rasprave, provedena je u sklopu projekta “Demokratsko procijepljenje – Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka” Hrvatskog debatnog društva.
U projekt su od rujna 2021. uključene tri srednje škole s područja Grada Karlovca (Gimnazija Karlovac, Ekonomsko - turistička škola i Tehnička škola), a ovo je druga učenička deliberacija u Karlovcu od 2 predviđene. U protekloj školskoj godinu učenici i učenice su zajedno s nastavnicom Majom Pavlović Repić (a uz podršku mentorica Petre Radić i Marte Keča) bili uključeni u razvoj debatnog modela građanskog odgoja i obrazovanja. Debatni model podrazumijeva osnaživanje učenika i učenica kroz debatni klub ili kroz korištenje debatne metodologije u nastavi za aktivno građanstvo. Projekt pomaže mladima da razviju demokratsku svijest i građanske kompetencije kroz sudjelovanje u radu debatnih klubova i deliberacijama. Kroz sudjelovanje u projektnim aktivnostima mladi stječu praktična iskustva i trajna znanja koja će im pružiti temelj za aktivno sudjelovanje u društvu u budućnosti. Na deliberaciji su učenici debatnog kluba imali priliku raspraviti o problemima koji ih muče te predložiti rješenja.
Učenicima nedostaje prostor u kojemu bi učenici mogli boraviti pod odmorom, kada imaju slobodan sat ili nakon nastave dok čekaju prijevoz kući te im nedostaje kutak za informiranje o aktualnostima. Također im je cilj stvaranje ugodnije atmosfere za učenike u školi – stvaranja „dnevnog boravka“ (prostora za druženje, odmor i boravak nakon nastave), stvaranje i osvježavanje kutka za informiranje, uređenje hodnika. Kao rješenje vide prenamjenu prostora hodnika u prostor za učenike namijenjen druženju, aktivnostima, međusobnoj interakciji i sl. koji bi bio napravljena po mjeri učenika i služio kao prostor u kojemu učenici mogu provoditi vrijeme ili dolaziti zajednički raditi. Dnevni boravak ovog tipa omogućio bi svim učenicima da u toku odmora, slobodnog sata, čekanja vannastavnih aktivnosti ili bilo čega sličnoga imaju gdje ugodno provoditi vrijeme. Učenici bi se osjećali ugodnije u školi što bi smanjilo stres. Učenici bi se više družili, upoznali bi jedni druge (neki učenici ni ne izlaze iz učionica trenutno jer nemaju gdje biti pod odmorom). WC će biti slobodan, više neće biti mjesto druženja i pod odmorom će mu se vratiti primarna funkcija. Učenici pod odmorom više neće morati stajati na hodniku i gledati kroz prozor što ima je sada jedina zanimacija, nego će kvalitetnije provoditi vrije za odmor. Osim ovoga učenici su za stvaranje bolje atmosfere u školi predložili uređenje hodnika (boja, plakati, slike, prostor za sjedenje).
Zahvaljujemo svim okupljenima, a posebno Županici, ravnateljici, nastavnicima i nastavnicama koje su pružale podršku učenicima i koje su dale konstruktivnu povratnu informaciju, što su sudjelovale i podijelile znanje, informacije i dobru volju za rješavanje uočenih problema u lokalnoj zajednici. Pozitivni smo da će do zajedničkog zadovoljavajućeg rješenja i doći. Deliberacija u Karlovcu bila je dvadeset i treća učenička deliberacija u projektu. Do kraja školske godine imamo još jednu deliberaciju i to u Sisku. 
Projekt provodi Hrvatsko debatno društvo s partnerima: Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, Udruga gradova i islandskom udrugom Citizens Foundation. Projekt je sufinanciran u iznosu od 140.000,00 EUR u sklopu financijskih podrška Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru Europskog gospodarskog prostora i Norveških grantova, navodi se u priopćenju organizatora.