„Mala matura“ u OŠ Dubovac: Nije bilo preteško, sve smo to učili, kažu učenici
VIŠE IZ RUBRIKE

Danas završavaju probni Nacionalni ispiti za učenike osmih razreda, u kojima sudjeluje 81 škola od njih 900 koliko ih je u Hrvatskoj. U probnoj kolokvijalno zvanoj „maloj maturi“ sudjeluje i 103 osmaša OŠ Dubovac.
Nacionalni ispiti pisali su se iz pet predmeta: Hrvatskog jezika, Matematike, Fizike, Biologije i danas je bio zadnji ispit iz Kemije.
U školi Dubovac kažu da su provedbu Nacionalnih ispita organizirali po vrlo strogim pravilima, koja je postavio Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, tako da su u prijepodnevnim satima, za vrijeme pisanja ispita učenici osmih razreda imali školu „samo za sebe“, kazala je ravnateljica Irmelina Sablić.
Svi ostali razredi nastavu su imali poslijepodne, a kako osmaši ne bi propustili redovnu nastavu oni su se u poslijepodne uključivali online.
-U svakoj ispitnoj prostoriji može biti 16 do 18 učenika, svatko sjedi sam, trebalo nam je šest učionica i dvije dodatne učionice za učenike s prilagođenim programom, kazala je Sablić.
Pedagoginja škole i koordinatorica za provedbu Nacionalnih ispita Anita Brozović dodala je da su učenici tijekom ispita raspoređeni po abecedi, ne po razredima, a baš je to mnoge i veselilo da vide i upoznaju kolege iz druge smjene.
Dvoje učenika podijelilo je svoja iskustva. Za neke su ispiti bili teški, dok su drugi u tome bili opušteniji.
-Bilo je O. K., imali smo dovoljno vremena i nisu bili preteški zadaci jer sve smo to učili. Za mene nije bilo iznenađenja, možda jedino za one koji nisu nešto ponovili ili naučili prethodnih godina pa im se činilo kao nešto novo. Mi smo se možda malo prepali jer smo saznali među zadnjim razredima, dok su drugi za pisanje ispita znali prije nas, ali nisam imala tremu jer znam da ne ulazi u ocjenu, kazala je učenica.
-Iskreno, malo sam lošiji učenik pa je meni bilo malo teže. Ipak, svi pričaju da je hrvatski bio težak, meni je pak bio od lakših. A matematika…ona je problem i inače. Na početku moram reći da je bilo malo treme, ali vjerujem da je sve dobro prošlo, nadovezao se njezin kolega i dodao:
-Onima koji će pisati ispite nagodinu preporučam da uče cijelo vrijeme, ne samo za ispite i testove, jer na kraju će im se sve to isplatiti.
-Ja bih im poručila da se ne moraju bojati, nije ništa teško, ali kao i moj kolega savjetujem da trebaju učiti, dodaje osmašica.
Rezultati Nacionalnih ispita za osme razrede bit će poznati nakon 22. lipnja, a ravnateljica, kao i pedagoginja očekuju da će oni potvrditi da se u školi dobro radi.
-Očekujem da će biti dobri rezultati jer naši učenici kad odu u srednje škole, su kvalitetni i dobri te obično zadrže ocjene iz osnovne škole. Mislim da se to na nacionalnoj razini i htjelo vidjeti i provjeriti, jer puno se piše i po medijima i govori na stručnim radovima kako nije svaka odlična ocjena ista u različitim školama i nisu ujednačeni kriteriji. Vjerujem da ćemo dobiti zadovoljavajuće rezultate i da neće biti iznenađenja, napomenula je Brozović.
-Mi zadržavamo svoje kriterije, uvijek imamo državne prvake i tako želimo nastaviti i ne očekujemo iznenađenja s ovih Nacionalnih ispita nego samo pozitivne ishode, zaključila je ravnateljica Irmelina Sablić.
Dodajmo još da rezultati nisu „klasični“, već su predviđene četiri razine prema postotku odnosno broju ostvarenih bodova i to: ispod osnovne razine (0-35 bodova), osnovna razina (36-60 bodova), srednja razina (61-80 bodova) i napredna razina (81-100 bodova).
Foto: Dinko Neskusil