Karlovčani će odvoz otpada ubuduće plaćati 30-ak kuna više

VIŠE IZ RUBRIKE

    O prijedlogu Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Karlovca u sklopu kojeg je otvoreno Savjetovanje s javnošću do 23. veljače, održana je javna prezentacija koju je upriličio direktor tvrtke Čistoća Ivan Polović.

    -Ovom Odlukom propisuju se prava i obaveze davatelja usluge, tvrtke Čistoća i korisnika javne usluge. U odnosu na postojeću odluku, najvažnije promjene su u tome što ova odluka propisuje dvije kategorije korisnika, kategoriju kućanstvo, to su svi naši građani koji žive i u kućama i u stanovima, a druga kategorija je kategorija korisnika koji nisu kućanstvo i to su sve pravne osobe, obrti itd. Još veća promjena u odnosu na prethodnu odluku je što u ovoj odluci mora biti sadržana cijena obavezne minimalne javne usluge ili fiksnog dijela cijene. Ona je u ovoj odluci predložena u iznosu od 52 kune bez PDV-a za korisnike kućanstva i 78 kuna bez PDV-a za korisnike koji nisu kućanstvo. Buduća cijena bit će izračunata na način da svaki korisnik dobiva mjesečno račun u navedenom fiksnom dijelu i varijabilnom dijelu gdje će se volumen spremnika za miješani komunalni otpad množiti sa jediničnom cijenom po litri. To će prema našim sadašnjim izračunima iznositi oko 9 kuna i 60 lipa po pražnjenju kante od 120 litara, tako da bi prosječan račun za korisnike kućanstva koji ima kantu od 120 litara sa sadašnjih 50-ak kuna išao na nekih 80-ak kuna uključujući PDV od 13 posto.

    Što se tiče višestambenih zgrada, kod korisnika gdje na jednom obračunskom mjestu imamo više pojedinačnih korisnika, svi korisnici će dobivati fiksni dio računa u istom iznosu. Varijabilni dio cijene dijelit će se po udjelima, ako se sami stanari drukčije ne dogovore. Mi smo u ovoj odluci propisali da se udjeli dijele na način da se broj ukućana u jednom stana dijeli sa ukupnim brojem ukućana na cijelom ulazu, pojašnjava Polović.

    Naglašava kako su ove predložene cijene i dalje jedne od nižih u Hrvatskoj.

    -Čistoća Karlovac nije mijenjala cijene od 2011. godine tako da cijene koje mi sada imamo prema našim korisnicima nikako ne pokrivaju troškove koji su se godinama povećavali. Svjedoci smo povećanja cijena energenata, materijala, a ono što je još najvažnije mi smo tijekom ovih desetak godina uvodili potpuno nove usluge koje ni na koji način nisu obračunate u postojećoj cijeni. Tu govorimo o reciklažnim dvorištima, Karlovac ima dva reciklažna dvorišta, jedno mobilno reciklažno dvorište, prikupljanje otpada za korisnike kućanstva koji žive u višestambenim zgradama, imamo povećane troškove prikupljanja i obrade glomaznog otpada, povećane troškove zbrinjavanja opasnog otpada koji nastaje predajom na reciklažna dvorišta. Sve su to troškovi koji moraju ući u ovaj fiksni dio cijene i koje smo zajedno s Gradom pokušali svesti na one najminimalnije bez dodatnih troškova koji bi povećali cijenu. Cilj ove Odluke treba biti smanjenje količina miješanog komunalnog otpada koji se odlaže na odlagalištu, smanjenje udjela biorazgradivog otpada u tom komunalnom otpadu i naravno povećanje odvojeno sakupljenog reciklabilnog otpada, tu prije svega mislim na papir, plastiku i staklo. Dakle cilj je za što manje novaca dobiti što kvalitetniju uslugu i mi smo u Karlovcu na dobrom putu da to vrlo uskoro i ostvarimo, poručio je Polović.

    Zbog epidemioloških ograničenja, zainteresirani građani prezentaciju su mogli pratiti uživo putem YouTube kanala Grada Karlovca gdje se i nadalje može pogledati.