Diljem zemlje otvaraju se praonice rublja podjednako važne u turističkim primorskim i kontinentalnim krajevima Lijepe naše.

Od ideje do posla u samo dva mjeseca

VIŠE IZ RUBRIKE

    U potrazi za odgovorom na pitanje koji je to poslovni koncept s velikim tržišnim potencijalom i malim početnim ulaganjima u koji se trenutno u Hrvatskoj isplati uložiti, rijetko tko bi odgovorio –praonica rublja. Da je tome zaista tako dokazuju predviđanja da će i ove sezone u Hrvatskoj rasti broj noćenja stranih turista, posebice u privatnom smještaju. Ovakvi komercijalni objekti imaju gotovo nepresušne potrebe za uslugama čišćenja, pranja, sušenja i općenito snabdijevanja smještajnih jedinica, a što im svakim danom predstavlja sve veći problem. Naime, paralelno s ojačavanjem pozicije Hrvatske kao atraktivne turističke zemlje i na dalekim tržištima poput Kine i Koreje, očekuje se da će ovaj profil gostiju obilaziti više od jedne destinacije unutar zemlje. Kako trend kraćih noćenja utječe na češće izmjene rublja to za iznajmljivače predstavlja veliki izazov, podjednako u primorskim kao i kontinentalnim središtima.

    -Također, značajan broj hrvatskih radnika danas radi u inozemstvu pa je nedostatak uslužnog osoblja još jedna prepreka koju trebaju prevladati. Zbog toga osnovne radnje, poput učestalog pranja i sušenja posteljine, često nema tko napraviti', objasnio je Mario Martinek, vlasnik tvrtke Bijeli svijet koja već dugi niz godina uspješno posluje na domaćem i europskom tržištu upravo pri rješavanju ovog problema.

    U Hrvatskoj se brojni ugostiteljski i smještajni kapaciteti uvelike oslanjaju na usluge praonica, a kako bi mogli neometano poslovati tijekom cijele sezone. Iako ovakvi objekti, koji su se donedavno mogli vidjeti samo u američkim filmovima, postaju sve češća pojava u Hrvatskoj - još uvijek ih nema dovoljno. U posljednje četiri godine tvrtka od desetak zaposlenika samo u Hrvatskoj sudjelovala je u otvaranju više od 80 objekata – samoposlužnih i uslužnih praonica rublja. Tako su pomogli zapošljavanju preko dvije stotine osoba. Prema njihovim podacima, u 90% slučajeva objekti profitabilno posluju tijekom cijele godine, a od ideje do realizacije potrebno je u prosjeku samo dva mjeseca. Otvoreni su i objekti izvan granica zemlje, a povećati prisutnost na stranim tržištima jedan je od glavnih ciljeva ove kompanije.

    -Naši klijenti su najčešće tvrtke koje sa željom za isplativijim modelom poslovanja traže dugoročna rješenja. Osim hotela i kampova tu su i mnogobrojne obitelji u potrazi za samostalnim izvorom prihoda - na što smo posebno ponosni, kaže Martinek.

    Za pokretanje praonice nisu potrebne posebne tehničke vještine niti prijašnje iskustvo u poduzetništvu.

    -Uz minimum radne snage i fiksnih troškova, prednost je i rad s gotovinom, bez odgoda plaćanja i nenaplaćenih potraživanja. Uz početno ulaganje od oko 20.000 eura može se pokrenuti uspješan posao, a povrat investicije moguće je ostvariti već nakon 12 mjeseci', objasnio je Martinek.

    Svojim klijentima nude besplatne edukacije, pomoć pri apliciranju za sredstva za samozapošljavanje i vode ih korak po korak kroz cijeli proces: od prikupljanja bespovratnih sredstava za pokretanje posla do otvaranja i rada u vlastitim objektima. S druge strane hoteli, kampovi, restorani i ostale veće jedinice, ugradnjom profesionalne opreme dolaze do značajnih ušteda na energentima poput struje i vode. Ušteda na potrošnji struje iznosi 25%, a na vodi čak 44% godišnje - što je financijski opravdan i ekološki poželjan poslovni potez. Zbog napora koji ulažu u edukaciju građana, ali i brojnih kompanija u Hrvatskoj i regiji, kao strateški partner jedne od najvećih svjetskih korporacija LG Electronics, tvrtka Bijeli svijet na nedavno održanom festivalu inovacija u Filipinima osvojila je Nagradu za najboljeg partnera kompanije LG u 2018. godini. Danas se ovaj hrvatski koncept poslovanja doslovno kopira diljem svijeta. Sa svih strana stižu i brojne čestitke za kvalitetno razrađene metode koje pomažu u očuvanju poslovanja i stvaranju novih radnih mjesta, a koje su u Bijelom svijetu razvili prvenstveno zbog brige za budućnost svojih kupaca.