Prošla godina bila je mirnija u odnosu na ranije godine

Obilježavanje dana 112

VIŠE IZ RUBRIKE

    Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 obilježava se 11. veljače na području čitave Europske unije, a u Hrvatskoj je taj jedinstveni broj uveden u operativnu funkciju 2005. godine.

    U protekloj godini Županijski centar 112 Karlovac zaprimio je najviše poziva za hitnu medicinsku službu, njih 6.154, zatim za policiju 5.902 i za vatrogasce 1.074, sveukupno 13.130 poziva.

    Ipak, pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje, Martin Barić napominje kako je 2018. godina bila relativno mirna u odnosu na prijašnje godine. Iako je je u ožujku bilo aktivnosti vezanih uz izgradnju boks barijera i poplavama, drugi dio je bio miran, bilo je čak i manje požara na otvorenom prostoru, a ostalo su bili standardni pozivi za hitnu medicinsku službu, policiju i vatrogasce.

    Istaknuo je i kako svake godine imaju sve više poziva mobitelima, zovu ih sve više mlađe populacije, a na usluzi su i turistima koji dolaze iz drugih dijelova Europe i zovu broj 112.

    -Imamo prevoditelje, operatere koji znaju strane jezike i daju našim turistima  potrebne informacije vezane ili uz prometne nezgode, kvarove na automobilima i drugo, napominje.

    Iako se proteklih godina bilježi sve manje lažnih dojava, istaknuo je jednu od posljednjih.

    -Najnovija lažna dojava na području Hrvatske bila je u Lici gdje je kasno navečer netko iz obijesti nazvao i rekao kako je snijeg pao i zatrpao aute. Kompletne ekipe su otišle na tu lokaciju i nisu ništa našle. Znači imate zločeste ljude koji aktiviraju žurne službe čime direktno ugrožavaju potencijalnu žrtvu koja će trebati žurnu službu jer će joj trebati vremena da se vrati, ističe Barić.

    Naglasio je i kako kontinuirano rade na podizanju svijesti o značaju broja 112.

    -Svake godine imamo određene aktivnosti prema školama i starijim vrtićkim grupama gdje se rade određene prezentacije i edukacije sa žurnim službama i  djeca se uče kako se ponašati u pojedinim nesrećama, poglavito da ne zlorabljuju taj broj 112, kazao je.

    Dodao je i kako će na državnoj razini morati povećati svijest građana na samozaštiti.

    -Ljudi moraju biti svjesni da svojim raznim djelima prouzročuju nesreće i u tom smislu trebamo baciti težište na prevenciju, na smanjenje rizika od katastrofe, dakle probati prevenirati da do nečega ne dođe, a ne se baviti posljedicama, poručuje Barić.

    U 2018. godini Županijski centar 112 Karlovac zaprimio je ukupno 53.411 poziva na broj 112. Od toga je 40.052 ili 75 posto poziva bilo namjenskih, 13.243 nenamjenskih, dok je preostalih 115 poziva bilo zlonamjernih. Pozivatelji su u 26.970 slučajeva ili u 59,1 posto poziva koristili mobilnu, a preostalih 40,9 posto poziva bilo je sa fiksne telefonske mreže.

    Inače, broj 112 jedini je broj za hitne službe u osam država članica EU, u Danskoj, Estoniji, Finskoj, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj. U Hrvatskoj djeluje 20 Županijskih centara 112, a za područje Grada Zagreba i Zagrebačke županije djeluje jedan takav centar. (sl)

    Foto: I. Čepurkovski