TZ Karlovca podržava prijedlog – sačuvana sredstva uložit će se u razvoj turističkih sadržaja i kvalitetu smještaja

Nema povećanja paušalnog poreza za privatne iznajmljivače i smještajne kapacitete u kampu

VIŠE IZ RUBRIKE

    Grad Karlovac po do sada dostupnim informacijama jedan je od rijetkih gradova u Hrvatskoj koji nije povisio iznos paušalnog poreza po krevetu, odnosno po smještajnoj jedinici u kampu, sa 300 odnosno 350 kuna na dvostruko viši iznos, 750 kuna.
    Turistička zajednica grada Karlovca pozdravlja ovu odluku i smatra da svaki namet na 68 privatnih iznajmljivača koji sa svojih 341 ležajem čine trećinu ukupnih iznajmljivača, u ovom trenutku nije dobrodošao i da će svaka kuna koja će ostati iznajmljivačima biti uložena u podizanje kvalitete sadržaja. Naime, sukladno odredbama novog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak Odluku o visini paušalnog poreza za iznajmljivače više ne donosi Ministarstvo turizma već predstavničko tijelo jedinica lokalne samouprave. Ukoliko jedinica lokalne samouprave, pak, ne donese odluku u zadanom roku, najkasnije do 31. siječnja 2019. godine, prema novom Zakonu paušal će iznositi 750 kuna po krevetu, odnosno smještajnoj jedinici u kampu.
    Direktorica Turističke zajednice Karlovca Marina Burić zadovoljna je ovom odlukom Grada.
    -Dionici u turizmu nama su jako važni i bez njih turizma u Karlovcu nema. Uvijek ćemo se zalagati da se iznajmljivače ne opterećuje i da im se što manje nameću određene nove odluke koje bi ih mogle usporiti u povećanju i kvaliteti smještajnih kapaciteta, kvaliteti usluge, boljoj marketinškoj djelatnosti ili povećanju broja dodatnih sadržaja, a samim tim dobili bi goste veće platežne moći u cilju ostvarivanja što većeg profita. Može se reći da u ovom slučaju vrijedi zakon spojenih posuda, jer kad privatni iznajmljivači podižu kvalitetu svoje usluge, automatski smo i mi kao turistička destinacija kvalitetniji i prepoznatljiviji na vrlo zahtjevnom turističkom tržištu, istaknula je Burić.
    -Ohrabruje i podatak kako broj privatnih iznajmljivača na području grada Karlovca stalno raste, pa je tako samo u prošloj godini taj broj veći za 25 novih, što je jasan pokazatelj kako su i naši ljudi otkrili mogućnost dodatne zarade i samozapošljavanje. Svega toga bilo bi manje, da nema dodatnih sadržaja, odnosno „naj“ atrakcija koje jedine dovode turiste u naš grad, Aquatika je jedna od atrakcija, a u ovoj godini to će svakako biti novoobnovljeni Muzej Domovinskom rata na Turnju, kaže Burić i dodaje kako bez ulaganja u atraktivne sadržaje nema niti razvoja turizma ni turističkih destinacija.
    Ove dvije jake atrakcije, koje će povezati sa ostalim sadržajima, nada se Burić, osigurat će onda i duže zadržavanje turista na našoj destinaciji te ćemo se vrlo skoro moći pohvaliti i brojkom koja će biti daleko od one koja kaže da se gosti u našem gradu zadržavaju „mršavih“ 1,54 dana.
    -Sad dolazimo do još jednog segmenta, po meni najvažnijeg, a to je plasman destinacije i turističke ponude, znam i uvjerena sam da svi naši turistički djelatnici, bilo privatni iznajmljivači ili hotelski sektor, rade najbolje što znaju i u svom poslu su najbolji, ali ako svoj proizvod ne mogu u najboljem svjetlu i velikom krugu ljudi predstaviti i pokazati, nažalost cijeli posao na kraju može biti uzaludan. Zato je na nama da ih sve objedinimo i educiramo kako da na svjetskoj turističkoj sceni postanu jedinstveni i poželjna destinacija. Moram napomenuti da sam jako zadovoljna odazivom svih naših sudionika u turističkom sektoru na edukacijske radionice na kojima ih osnažujemo i „brusimo“ znanje koje će im omogućiti bolju vidljivost i veću snalažljivost u vrlo važnom virtualnom svijetu, rekla je direktorica Turističke zajednice.
    O planovima u ovoj godini direktorica TZ grada Karlovca, Marina Burić odmah je rekla da ih čeka puno posla, ali i naglasila da je 2019. svečarska i posebna. Naime, naš Grad slavi veliki jubilarni 440. rođendan.
    -Bit će to prije svega godina puna izazova koja će zapravo pokazati kakvi smo i kakvi trebamo biti, barem što se tiče te velike manifestacije koja počinje 23. lipnja, Ivanjskim krijesom koji isto tako ove godine obilježava 240 godina tradicionalnog održavanja na obalama Kupe, a završit će isto tako veličanstvenim Rođendanskim balom, 13.srpnja. Mislim da su se konačno posložile određene stvari i da je konačno došao trenutak i da su svi spremni da ovaj grad zajedno napravimo privlačnijim i atraktivnijim za sve.
    Sama manifestacija proslave rođendana Grada nosi naziv „440 sati za 440 rođendan“ u koji se uključuje i „240 za 440“, značajne su to brojke koje iza sebe kriju odgovornost i strahopoštovanje dugotrajnošću postojanja, pa se nadam da ćemo svaku minutu sadržajno, dostojanstveno, dostojno i zabavno realizirati i ispuniti na zadovoljstvo naših sugrađana, njihovih gostiju i turista koji će sigurna sam baš namjerno u ta tri tjedna barem jedan dan svratiti u Karlovac, mišljenja je direktorica.
    Dodajmo ovome da je Grad Karlovac raspisao javni poziv za sve zainteresirane pojedince, institucije, udruge, ustanove i druge, da predlože svoje ideje za osmišljavanje programa proslave rođendana grada Karlovca. Jubilarnom proslavom od Ivanjskog krijesa do Rođendanskog bala ostvarit će se 440 sati programa za 440 godina Karlovca. Javni poziv otvoren je do ponedjeljka, 21. siječnja, a sve informacije i obrazac mogu se pronaći na web stranici Grad Karlovca.
    - Proces „brandiranja“ Karlovca još je u izradi i to je jedan od vrlo važnih projekata kojeg ćemo ili napraviti dobro ili ćemo „profulati“. Smisao „brandiranja“ ne bi trebali raditi samo iz turističkog aspekta, već pod tim pojmom moramo obuhvati sve sadržaje života. Zadaća nam je da pod „jednom kapom“ moramo ponuditi sve, što uključuje kulturu, način života, sport, netaknute dijelove prirode, gastronomiju i ostalo, što će nam onda svima omogućiti djelovanje i komunikaciju u istom smjeru „ispod“ tog branda, mišljenja je Marina Burić i za primjer je navela Veliku Britaniju, koja je svoj brand svela na riječ „Great“.
    -Kod njih je sve „great“ pa ne vidim zašto i mi ne bi pronašli jedan takav put, „kapu“ ili „krov“ pod kojim ćemo zajednički djelovati pa ćemo u konačnici imati i daleko veći učinak nego da taj posao radi svatko iz svog resora, zaključila je direktorica Turističke zajednice grada Karlovca. (rb)