Prvi Karlovački

Karlovačka županija – najzelenija i najjača turistička destinacija kontinentalne Hrvatske

08.02.2019

Županija

Povijesna groblja nova su sve popularnija turistička ruta koju je osmislila struka i tako osigurala novi turistički proizvod

Da sadržaj prodaje destinaciju, barem što se turističkog sektora tiče, dobro je poznata stvar, a kad se tome doda još odlična prometna povezanost i geografski položaj, sve veći broj smještajnih kapaciteta, raznovrsnost atrakcija i bogata gastro ponuda ne čude onda podaci prema kojima je Karlovačka županija, koju mnogi još nazivaju i najzelenijom turističkom destinacijom Hrvatske sa svoje tri turističke mikroregije – pokupskom, kordunsko-plitvičkom i ogulinskom, nakon grada Zagreba, najjača turistička destinacija kontinentalne Hrvatske.
Nitko u županiji ne bi trebao biti nezadovoljan turističkim rezultatima koje smo ostvarili u 2018., ni privatni, ni javni sektor, a ni mi u sustavu turističkih zajednica, jer smo ostvarili 620 tisuća noćenja, što je povećanje od 6,33 posto u odnosu na prijašnju godinu, a te brojke u stalnom su porastu, u 8.800 ležajeva, što je pak povećanje smještajnog kapaciteta za oko 1.500 kreveta u hotelskim i privatnim sobama. Mislim da je 2017. bila svojevrsna prekretnica u turizmu naše županije, ali i kontinentalnog turizma uopće, kad smo po prvi put zabilježili pola milijuna noćenja, što se ponovilo i prošle godine, rekla je Dina Begić, direktorica Turističke zajednice Karlovačke županije, gostujući u našoj radijskoj emisiji „Aktualno“.
Jedino s čime nismo zadovoljni je duljina, odnosno kratkoća ostanka naših gostiju na destinaciji, a to je 1,7 dana, iako smo i po tom pitanju u korak sa svjetskim trendovima, koji podrazumijeva da se turist tijekom godine odlučuje za više kraćih putovanja. No, bez obzira na svjetske trendove, mi bi ipak željeli da se turisti u našoj županiji zadrže duže, jer sadržaja im ne nedostaje. Tako, svatko tko se odluči sići s auto ceste može istražiti destinaciju, krenuti povijesnim putevima, doživjeti posebno gastronomsko iskustvo, provozati se na biciklu, upustiti se u nordijsko hodanje, planinariti ili se zaputiti prema rijekama, ovisno o godišnjem dobu, na kupanje, ribolov, rafting i kanuing, posjetiti Aquatiku ili Muzej Domovinskog rata, jedinstvenu karlovačku Zvijezdu, jednom riječju doživjeti kvalitetan obiteljski odmor, dodala je Begić.
Dobri turistički rezultati ostvareni su i na području Karlovca. Ukupno je ostvareno 66.500 noćenja, što je povećanje od 28 posto. Nažalost, ta brojka nije ciljana, već je više rezultat trendova, prema kojima turisti na jednom putovanju žele obići i vidjeti što više destinacija pa smo im se našli „na ruti“, s čine nikako ne smijemo biti zadovoljni. Cilj nam je u što skorije vrijeme prezentirati sve one „naj“ atrakcije koje imamo, jer gosti koji dolaze u naš kraj nemaju pravu informaciju, niti su svjesni što im je sve na raspolaganju pa je i to jedan od razloga kratkog boravka, kako u županiji tako i u gradu. Inače, trenutno u Karlovcu raspolažemo s oko 950 ležajeva, pored privatnih iznajmljivača, povećava se i broj hotelskih smještajnih kapaciteta, rekla je direktorica Turističke zajednice grada Karlovca Marina Burić.
U turističkom sektoru vrlo je važna pozitivna poduzetnička inicijativa koja u svim dijelovima županije nije jednako zastupljena, pa postoje svojevrsni „otoci“ koji gotovo da nemaju nikakav turistički sadržaj. Da bi se to promijenilo mi činimo ono što TZ može, uz potporu HTZ i Županije. Aktivno radimo na projektu stvaranja prepoznatljivosti naše gastronomije u koji je uključeno desetak restorana, koji su već dobili oznaku „traditional food spot“, pa kad se poveća broj smještajnih kapaciteta, pogotovo na sjevernim dijelovima županije, vjerujemo da će privatni poduzetnici prepoznati priliku i uključiti se u turističku i ugostiteljsku ponudu, mišljenja je Begić.
Tematske rute, svojevrsni je novi turistički proizvod koji je nastao na inicijativu turističkih vodiča Karlovca, koju je podržala TZ Grada, a nastala je na temelju onoga što turisti traže, kaže Burić.

Trenutno je aktualna ruta „Povijesna groblja“, za koju su se vodiči početkom veljače adekvatno educirali i za koju postoji velika skupina osoba koja je jako zainteresirana za temu povijesnog aspekta groblja.
Ono što nam u ovom trenutku najviše nedostaje na području županije i grada je jedna agencija koja bi sve atraktivne i specifične turističke sadržaje plasirala i prodala na tržištu, složile su se obje direktorice. Turističke zajednice će učiniti sve što je u njihovim domenama, kao i vodiči i lokalni partneri, institucije i ustanove, a na agenciji bi onda bila zadaća da objedinjenu i zaokruženu priču ponude, sadržaja i atrakcije, ponudi gostima koji bi onda produžili boravak na više d 1,7 dana.
Odmah na temu agencije nadovezuje se i tema Strategije razvoja turizma koja je pred usvajanjem, u kojoj je fokus stavljen na prepoznatljivost destinacije, a to su naše četiri rijeke, odnosno na sve oblike „outdoor“ aktivnosti, što uključuje cikloturizam, koji je posto jedan od nacionalnih prioriteta.
Od 2017. godine resorno Ministarstvo odlučilo je da županije budu nositelji razvoja cikloturističke infrastrukture, a Operativni plan nam diktira i definira aktivnosti koje se moraju provesti, podsjeća Begić, kao i da su sve županije prije desetak godina krenule u izrade cikoturističkih projekata, koji su sad već u završnoj fazi, pa je tako cijela Karlovačka županija već istrasirana cikloturističkim rutama, postavljeni su brojači bicikala na određenim lokacijama, a uskoro slijedi postavljanje signalizacije, mapiranje i uređenje odmorišta na biciklističkim rutama kojima će kroz županije biti povezana cijela Hrvatska kao jedna velika tracking – biciklistička staza, koja je namijenjena turistima koji se vole aktivno odmarati i koji su sve brojniji u zemljama EU i svijeta.
Uz rijeku Koranu smještena je Aquatika, jedna atrakcija koja u zadnje dvije godine za turizam Karlovca znači početak i kraj i koja je podigla kvalitetu karlovačkog turizma na višu razinu. Iako smo barem što se tiče samog grada prepoznatljivi po pivu i rijekama, a neopravdano i nepravedno kao jedinstvena atrakcija zapostavljena je karlovačka Zvijezda. Nadam se da će projekt, kojem se iznimno veselim, kojim će se uskoro promijeniti i fizički izgled Zvijezde, a do tada će ju zamijeniti brončana maketa, dobiti onu funkcionalnu dimenziju i u punom smislu riječi će postati živo središte grada i naših života. Cilj nam je povezivanje i usklađivanje zajedničkog djelovanja svih sudionika u turizmu, kao i stvaranje uvjeta za razvoj privatnog sektora, kojima bi riješili svoju egzistenciju, nadovezuje se Burić.
I Begić i Burić zaključuju da prostora za suradnju, napredak i razvoj turizma imamo koliko hoćemo. No, ne smijemo zaboraviti da se otkriveno i stečeno povjerenje stranih gostiju u našu još uvijek čistu prirodu, zdravu i autentičnu gastronomiju, izvornost i originalnost ponude te gostoljubivost domaćina, vrlo lako može nepovratno izgubiti. Usmena predaja gostiju, koja rezultira ponovnim dolaskom i dovođenjem prijatelja na destinaciju na kojoj je gostu bilo lijepo i ugodno i koja je jedina vrijednost destinacije, a kojima naša županija ne oskudijeva, pokazatelj je dobro odabrane strategije, turističkog branda i garancija kvalitetne turističke budućnosti. (rb)