Martinac odrađuje zimske pripreme za novu sezonu i nada se novim uspjesima

Janko Martinac: Naslov državnog prvaka u supecrossu za mene je velika stvar

VIŠE IZ RUBRIKE

    Tradiciju motocrossa u Karlovcu posljednjih godina čuva Janko Martinac, koji je najbolji karlovački vozač u zadnjih desetak godina. 2018. godina bila je uspješna za Janka Martinca, a da nije bilo jedne ozljede mogla je biti još uspješnija. Martinac je osvojio naslov državnog prvaka u supercrossu, a u motocrossu bio je treći. Zbog ozljede morao se zadovoljiti s trećim mjestom u motocrossu. Martinac od 2017. godine vozi za Moto klub "Krašić". Planovi za 2019. godinu su vrlo ambiciozni, a za to će se trebati dobro pripremiti tijekom zime, a najvažnije je da ne bude ozljeda. Razgovarali smo s Jankom Martincem o dosadašnjem tijeku karijere, rezultatima ostvarenim u 2018. godini, pripremama za novu sezonu te o planovima za budućnost.

    Kakva je bila 2018. godina za tebe na sportskom planu?

    -U 2018. godini osvojio sam naslov državnog prvaka u supercrossu, a u motocrossu sam bio treći. Imao sam peh početkom svibnja na utrci u motocrossu na stazi u Krašiću, bio je to jedan bezazlen pad, ali je došlo do puknuća lijeve ključne kosti. U svibnju su bile utrke svaki tjedan, a ja sam propustio dvije. Trebao sam duže pauzirati, ali sa sam već nakon tri tjedna išao na utrku. Na kraju sam bio treći u državi u motocrossu. Razlika između supercrossa i motocrossa je u konfiguraciji staze. Nažalost kod nas nema specijaliziranih staza za supercross. U 2018. godini održane su tri utrke u supercrossu, dvije u Malinu u Oriovcu, kod Slavonskog Broda i jedna u Jastrebarskom. Staze su duže i brdovite u motocrossu, u supercrossu je staza kraća, ali je zahtjevnija, puno je skokova. Motocross se vozi 25 minuta plus dva kruga, a supercross petnaest krugova. Ja sam prvak u supercrossu, a Matija Kelava u motocrossu. Kelave nije bilo na jednoj utrci u supercrossu i to mi je olakšalo posao. Na posljednjoj utrci u listopadu u Oriovcu nisam trebao forsirati. Naslov državnog prvaka u supercrossu za mene je velika stvar.

    Koliko ti u svemu pomaže klub iz Krašića?

    -Član sam Moto kluba "Krašić" već drugu godinu zaredom, financijski mi pomažu, a mogli bi i bolje. Teška su vremena za motocross. Prije su se davale startnine na utrkama i pokrivali troškovi, ako si bio među sedam najboljih, toga više nema. Sada mi vozači plaćamo startnine, a ne dobijemo ništa natrag. Troškovi su veliki. Motori su skupi, novi motor košta više od devet tisuća eura. Treniram na stazama u Ribniku i Logorištu, a kod svakog treninga potrošim samo za gorivo dvjesto kuna. No, svako ima svoje zadovoljstvo. Kroz sport stječu se prijatelji za cijeli život. Moram reći da u našem sportu dolaze mladi, puni su snage, vozači od 19 do 21 godine su najjači.

    Imao si u karijeri dosta ozljeda, sigurno bi postigao još bolje rezultate da nije bilo ozljeda. Kakvo je tvoje mišljenje?

    -2007. godine bio sam spreman za velike stvari, imao sam šesnaest godina i vozio sam drugu sezonu u klasi 250 kubika. Na utrci mi je jedan vozač presjekao stazu i došlo je do puknuća prednjeg kružnog ligamenta. Da ne ostane noga kraća morao sam čekati operaciju dvije godine, skrpali su me u Lovranu. Počeo sam voziti 2010. godine i polako se vraćao. Problemi s koljenom trajali su dvije godine. To je takav sport, moraš biti spreman na ozljede, da ih nije bilo, sigurno bih napravio više.

    Koliko još misliš voziti?

    -Vozim već dvadeset godina i možda još odvozim dvije sezone, a onda ću voziti za svoju dušu. Od motocrossa se ne može živjeti, moraš negdje biti zaposlen, a teško je ozbiljno se baviti ovim sportom uz posao. Moram reći da mi je tata velika podrška, kada na utrci dam sve od sebe, onda ne prigovara.

    U Karlovcu nema motocross kluba, Autoklub Karlovac je imao nekad svoju ekipu, a to je istaknuto i na nedavnoj proslavi 70 godina djelovanja. Može li se tu nešto promijeniti?

    -Da, bio sam na proslavi 70 godina Autokluba Karlovac, vozio sam godinama za taj klub. Bilo bi dobro da ponovno pokrenu motocross ekipu. Treniram na stazi u Logorištu i bitno je da se ta staza uredi i da se organiziraju utrke, najteže je krenuti, kasnije je lakše. Naš sport je slabo medijski prisutan i teško je pronaći sponzore i pokrovitelje koji će pomoći.

    Koji motor trenutno voziš?

    -Vozim Yamahu 450 i ove sam sezone imao dosta pehova s motorom. To je motor s elektronskim paljenjem, pa je bilo problema, pogotovo u Savskom Marofu. Motor mi se ugasio, pa sam se vratio na stazu i ponovno krenuo, mogli su me diskvalificirati, ali su mi progledali kroz prste.

    Jesi li počeo s pripremama za novu sezonu?

    -Vozio sam na stazi u Logorištu do prvih hladnoća, staza je dobra zimi, jer sve upije. Po ljeti bi bio problem, ne bi se mogla natopiti vodom. Sada radim na kondicijskoj pripremi, a tijekom siječnja ići ću na pripreme u Istru. Probat ću se što bolje pripremiti za novu sezonu. Najveći konkurent mi je Matija Kelava, on je šest godina mlađi, imao je sreću da nije imao ozljeda. Na meni je da dobro radim i da mu se probam približiti i preteći ga. Plan je, naravno, završiti sezonu, voziti u Sloveniji, voziti neke utrke Europskog prvenstva, one koje su najbliže. Vozit ću te utrke u Jastrebarskom i Sloveniji. Želja mi je da spojim nekoliko dobrih utrka, a nadam se da neće biti ozljeda. Probat ću se što bolje pripremiti, da budem siguran na motoru.

    Nastupio si i za motocross reprezentaciju Hrvatske. Kakva su iskustva?

    -2017. godine nastupio sam za reprezentaciju na Kupu nacija u Engleskoj, to je bio sjajan doživljaj. Neda se opisati. Bilo je na utrci sto tisuća gledatelja. Došla je krema motocrossa, sve najbolje momčadi na svijetu, s po tri vozača su u ekipi. To su tvornički vozači, pa kada si s njima na rampi, osjećaj je izvanredan. Mi smo pet klasa ispod njih. Dobro je što smo bili tamo, to je veliko iskustvo.

    Imaš li kakvih nasljednika?

    -Ima mladih dečki, koji bi se vozili, ali financijski je jako teško. Spreman sam pomoći dečkima savjetima i voziti se s njima. Kod mene polako dolazi do zasićenja i nadam se da će se pojaviti neki mladi vozač, koji će imati snage baviti se ovim sportom.

    Kakav je raspored utrka u novoj sezoni?

    -Kalendar je krivo posložen. U prvom dijelu sezone imamo osam do devet utrka do lipnja, a zatim po jednu utrku u kolovozu i u Rujnu. Trebalo bi utrke bolje rasporediti. Četiri do pet utrka trebalo bi biti do lipnja, a pet, šest utrka u rujnu i listopadu. U 2018. godini bilo je pet utrka u svibnju. Nadam se da u novoj sezoni neće biti ozljeda. Pripremaš se cijelu zimu i onda ozljeda na početku sezone, pa sve ponovno. Nadam se da mi se to više neće događati.

    Branko Obradović