Naše škole imaju zakonsku obavezu identificirati potencijalno darovite i raditi s njima, pojasnila je pedagoginja iz Osnovne škole Dubovac Željka Jančić

Dan je darovitih učenika: Važno je prepoznati i usmjeriti potencijalno darovite

VIŠE IZ RUBRIKE

    Prvog dana proljeća, 21. ožujka, prema preporuci Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u školama Republike Hrvatske obilježava se Dan darovitih učenika. Europski dan darovitih (The International Day of Gifted Children) prvi je put obilježen 2011. godine, a u Hrvatskoj 2013. godine. Cilj obilježavanja Dana darovitih je afirmacija spoznaje o potrebi organiziranja sustavne brige za talentirane i darovite pojedince u obrazovnom sustavu.
    Naše škole imaju zakonsku obavezu identificirati potencijalno darovite i raditi s njima, pojasnila je pedagoginja iz Osnovne škole Dubovac Željka Jančić, a identifikacija se obavlja u nižim razredima osnovne škole.
    - Mi radimo psihološko testiranje u trećem razredu. Najprije se provodi testiranje na osnovu suglasnosti roditelja nakon toga se sociometrijski test među učenicima i jedan upitnik za učitelje. Na temelju svih tih spoznaja radi se lista potencijalno darovitih učenika. Radi se s jednom vrstom psihološkog testa i ne može se dobiti baš 100 posto cjelovita slika zato kažemo da su to potencijalno daroviti učenici, kazala je Jančić.
    U OŠ Dubovac, a slično je i u ostalim osnovnim školama, s potencijalno darovitima se radi od četvrtog razreda.
    - U četvrtom razredu im proširujemo neke spoznaje i interese i razvijamo kompetencije za područje njihovih interesa. Razvijamo im socijalne vještine, matematičko logičko mišljenje, zatim upoznavanje s tehnikama i metodama mišljenja i rješavanja problema. Na primjer ja radim program „Kreativni poduzetnik“. Ove godine su oslikavali i napravili vrećice. Prošli smo sve faze malog poduzetnika i na kraju smo to prodavali na božićnom sajmu. Radimo na razvijanju mašte i kreativnosti. Kada procijenimo u grupi većinu ili individualno onda radimo različite zadatke prilagođene ili individui ili grupi, dodala je Željka Jančić.
    Uz nju s potencijalno darovitim učenicima u dubovačkoj radi i školska psihologinja Maja Navijalić. Ona više radi na razvoju socijalne inteligencije. Potencijalno daroviti malo drugačiji od ostale djece, pojasnila je Jančić, a kod socijalnih kompetencija možda i malo više.
    - To su dakle posebne grupe, učenici četvrtih i petih razreda s kojima radimo, a onda ih poslije petog razreda usmjeravamo na dodatne nastavne sadržaje koje imamo u školi. S roditeljima razgovaramo da idu i dalje, jer u Karlovcu postoje udruge i organizacije gdje se to može dalje kvalitetno razvijati. Ove godine imamo i županijski projekt gdje se u Gimnaziji radi s potencijalno darovitim učenicima i angažirani su nastavnici iz svih škola koji to žele raditi, rekla je još Jančić.
    Govoreći o rezultatima rada s darovitim učenicima i općenito o prepoznavanju potencijalne darovitosti kod djece, pedagoginja OŠ Dubovac kazala je da se ova škola ima čime pohvaliti.
    - Što se tiče naše škole mogu se pohvaliti, ovdje sam 15 godina i u tih 15 godina imamo tri akcelerirana učenika. Znači da smo prepoznali pravu darovitost. Ta djeca su to pokazala u srednjim školama i jedan je dečko već na fakultetu. Dakle nismo pogriješili što smo ih akcelerirali iz razreda u razred, zaključuje.
    Što se tiče rada s darovitim učenicima u nekim školama u Zagrebu za njih imaju i posebne programe, ali mi, konstatirala je na kraju Željka Jančić, još nismo dosegli tu razinu. (kb)