Monografiju o sedamdesetogodišnjem kronološkom razvoju Autokluba, dvije godine pripremao je i pisao Ivan Mateša, a u njoj se nalaze podaci o prvom automobilu u Karlovcu, prvom motocorssu, prvoj ženi vozačici, o vožnji lijevom stranom kolnika i drugim zanimljivostima vezanim za automobile i automobilizam, kao i za motore, motocross i motociklizam.....

Autoklub Karlovac obilježava 70. obljetnicu rada i djelovanja

VIŠE IZ RUBRIKE

    Autoklub Karlovac u četvrtak 6. prosinca slavi 70. obljetnicu djelovanja i rada. Osnovan je 1948. godine, a na sadašnjoj lokaciji na Gazi nalazi se od 1982. godine i svojim uslugama pomoći na cesti pokriva više od 1500 kilometara prometnica 24 sata dnevno, sve dane u tjednu, po čemu su jedini u Hrvatskoj. Na svečanosti obljetnice koja će se održati u Domu OS Zrinski prisustvovat će brojni gosti i prijatelji Kluba, među kojima i predstavnici 25 Auto klubova iz Hrvatske kao i bivši i sadašnji zaposlenici, instruktori vožnje i mehaničari, poslovni partneri i brojni gosti iz karlovačkog javnog života. Tim povodom izdana je Monografija Autokluba Karlovac koju je dvije godine pripremao i pisao Ivan Mateša. Tajnik Autokluba „Karlovac“ Juraj Palajsa podsjetio je na osnovnu djelatnost Autokluba, a to je članstvo, koje ovog trenutka broji 5200 članova.

    -Kroz članstvo našim korisnicima pružamo razne vrste pomoći na cesti, u slučajevima kvara ili prometne nesreće, a jedini u Hrvatskoj imamo 70 tonsku dizalicu koja intervenira u nesrećama izvlačenja velikih vozila, kao što su autobusi ili kamioni, a od prošle godine za osobe koje iz raznih razlog ne mogu nastaviti isti dan putovanje iz Karlovca, osiguran je i smještaj u apartmanima koji se nalaze u prostoru Autokluba na Gazi. Tu vrstu usluge od početka ove godine koristilo je oko 350 osoba. Želja nam je u skorije vrijeme na Orlovcu otvoriti odmorište za kampere, koji bi motoriziranim gostima naše Županije osiguravao sigurnost i tehničku pomoć. Projekt odmorišta je tek u izradi, ali se nadamo da ćemo osigurati potrebna financijska sredstva za njegovu izgradnju, kao što smo i sve do sada izgrađeno financirali vlastitim sredstvima.

    Autoklub se proteklih godina razvijao od udruge sa skromnih nekoliko stotina članova do današnjih više od pet tisuća. Dio je središnje udruge vozača i vlasnika motornih vozila HAK-a.

    -Danas Autoklub okuplja vozače i vlasnike cestovnih motornih vozila, obavlja javnu djelatnost, pruža tehničku pomoć, radi na edukaciji vrtićke i školske djece u cilju veće sigurnosti u prometu i obrazuje buduće vozače. Monografiju koju smo tiskali i koju ćemo na svečanosti podijeliti našim gostima sažela je sedamdeset godina vrijednog rada i truda svih naših zaposlenika i kako bi ostala trajni podsjetnika na prošla vremena i sudionike koji su svojim sportskim djelovanjem najčešće kroz automobilizam i motociklizam obilježili vrijeme motorizacije i vrijeme kada je motocross bio međunarodni sport po kojem je Karlovac bio nadaleko poznati grad i čiji su vozači bili nagrađivani i po nekoliko puta Medaljama zaslužnih sportaša Grada Karlovca. Nikako ne smijemo zaboraviti pionire motocrossa kao što su Leno Šoštarić, Slavko Baršić i Željko Zorić, rekao je  predsjednik Autokluba Karlovac Zvonimir Pozderac.

    Monografija koja je izdana povodom ove obljetnice iznimno je vrijedno djelo u kojoj je prikazana kronologija razvoja Autokluba.

    -Tako će se u Monografiji pronaći podaci o prvom automobilu koji je u Karlovac stigao 8.8. 1901.g., o prvom prvenstvu hrvatske u motociklizmu po gradskim ulicama, o prvoj ženi vozačici, o autodromu za djecu u Šancu, o prvoj registraciji KA  jer do 1961. godine sva vozila u Hrvatskoj imala su samo oznaku H, o izgradnji prvog semafora koji je proradio 1964. g. na križanju Domobranske i ulice kralja Tomislava, pa sve do je ne zanimljivosti za koju sam samo na jednom mjestu pronašao vjerodostojan podatak i za koji mi je trebalo oko desetak dana intenzivnog traganja, a to je vožnja automobila po lijevoj strani kolnika, što nije bila praksa na cijelom prostoru tadašnje države, već samo u našim krajevima. Tek je zakonom iz 1926.godine vožnja desnom stranom kolnika bila obavezna za cijelu državu i sve sudionike u prometu, među ostalim je izjavio autor Ivan Mateša.